تقویت اعتماد به قوه قضائیه در گرو میزان اجرای عدالت است
کد خبر: 3796349
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
محمد کاظمی:

تقویت اعتماد به قوه قضائیه در گرو میزان اجرای عدالت است

گروه سیاسی ــ نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه، تحقق عدالت را اصلی‌ترین هدف دستگاه قضا خواند و گفت: به تناسب میزان اجرای عدالت در رسیدگی به دعاوی اشخاص به همان میزان اعتماد جامعه به قوه قضائیه جلب و تقویت می‌شود.

محمد کاظمی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اولویت‌های اصلی قوه قضائیه در دوره ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی گفت: رئیس جدید دستگاه قضا مسلط به مسائل و مشکلات این قوه است و قطعاً می‌داند که اولویت اساسی این دستگاه با توجه به حجم و گستردگی کار، تأمین کادر قضایی و اداری مورد نیاز است.

وی ادامه داد: از طرفی مسئله مهم دیگر اطاله دادرسی است و متأسفانه در بیشتر محاکم زمان دادرسی بسیار طولانی است. همچنین توجه ویژه به وضعیت معیشت کارکنان قوه قضائیه از دیگر مسائلی است که آقای رئیسی باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

کاظمی درباره تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله عدالت در پیام انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: قطعاً تحقق عدالت در دستگاه قضایی اصلی‌ترین هدف این قوه است و به تناسب میزان اجرای عدالت در رسیدگی به دعاوی اشخاص به همان میزان اعتماد جامعه به قوه قضائیه جلب و تقویت می‌شود. در واقع عملکرد دستگاه قضایی نماد و نمود عدالت در نظام جمهوری اسلامی است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره موانع پیش‌روی بهبود سطح عدالت در دستگاه قضایی گفت: قوه قضائیه درگیر جامعه‌‌ای است که به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای مشکلاتی است و سرریز این مشکلات به دستگاه قضایی می‌رسد.

وی بیان کرد: اگر کشور دارای اقتصاد سالمی بود و آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی و فرهنگی در حد نامطلوب امروز نبود قطعاً دستگاه قضایی بهتر از این می‌توانست به اجرای عدالت بپردازد.

کاظمی ابراز کرد: کثرت مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه باعث شده قوه قضائیه بسیار درگیر شود و نتواند آنچنان که شایسته است به وظیفه خود در اجرای عدالت عمل کند و امیدواریم آقای رئیسی بتواند در تحقق این امر موفق شود.

انتهای پیام

captcha