زیرساخت آموزشی برای فعالیت حوزه علمیه بین‌المللی فراهم نیست
کد خبر: 3796370
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
در بوشهر؛

زیرساخت آموزشی برای فعالیت حوزه علمیه بین‌المللی فراهم نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: عدم جذب و پذیرش طلبه و آماده نبودن سیستم زیرساختی آموزشی از عوامل عدم راه‌اندازی حوزه علمیه بین‌المللی بوشهر در منطقه خلیج فارس و جنوب ایران است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین پذیرش و ثبت نام دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، امروز، 18 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد عوض‌پور، یکی از نمایندگان این دانشگاه در محل مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر برگزار شد.

تدریس 90 استاد تمام وقت و پاره وقت در 9 مدرسه علمیه استان بوشهر

حجت‌الاسلام رضا خدری، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیریت حوزه‌های علمیه استان بوشهر به جایگاه علمی و بنیادین دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی اشاره و اظهار کرد: تعداد 90 استاد تمام وقت و پاره وقت در 8 مدرسه علمیه با ظرفیت قریب به 700 نفر طلبه در سطح استان مشغول به فعالیت و تدریس هستند و همچنین از وجود یک مدرسه علمیه تخصصی در سطح استان بوشهر بهره‌مند هستیم.

مدیریت حوزه‌های علمیه استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه تمامی سطوح حوزوی در مدارس علمیه این استان تدریس می‌شود، افزود: پایه‌های هفت، هشت، نه و دهم و درس خارج در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر برگزار می‌شود و همچنین کلاس‌های ویژه طلاب تا پایه 9 در مدرسه چهارده معصوم(ع) شهر برازجان برگزار می‌شود.

علت راه‌نیفتادن حوزه علمیه بین‌المللی بوشهر

وی عدم جذب و پذیرش طلبه و آماده نبودن سیستم زیرساختی آموزشی را از عوامل راه‌ نیافتادن حوزه علمیه بین‌المللی بوشهر در منطقه خلیج فارس و جنوب ایران توصیف کرد.

ثبت نام از طلاب اهل سنت در شهرهای کنگان، عسلویه و نخل تقی

به گزارش ایکنا، همزمان با این مراسم، جلسه‌ای نیز با حضور محسن نژادامان ارشاد، یکی دیگر از نمایندگان دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی شعبه استان بوشهر ویژه پذیرش طلاب شیعه و اهل سنت و دریافت مدارک ثبت نام در مدارس علمیه شهرهای کنگان، عسلویه و نخل تقی برگزار شد.

یادآور می‌شود، جلسه نماینده دانشگاه مذاهب اسلامی بوشهر با ائمه جمعه سیراف «شیخ حسین افروز، شیخ حسن احمدزاده، شیخ یعقوب شمسا» و تبیین دانشگاه برای این گروه و نشست با طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) نیز برگزار شد که این جلسه با استقبال مسئولان حوزه‌های علمیه اهل سنت روبه‌رو شد.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha