برگزاری همایش «گام دوم بچه‌های مسجد مازندران» در ساری
کد خبر: 3796433
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

برگزاری همایش «گام دوم بچه‌های مسجد مازندران» در ساری

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های ‌مساجد مازندران از برپایی همایش «گام دوم بچه‌های مسجد مازندران» فردا، 19 اسفندماه با ‌در دانشگاه آزاد ساری خبر داد.

برگزاری همایش «گام دوم بچه‌های مسجد مازندران» در ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد مازندران، امروز، 18 اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در ساری برگزار شد، گفت: حدود 4 هزار مسجد در استان مازندران وجود دارد که یک چهارم آن دارای کانون فرهنگی هنری هستند.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 132 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد مازندران فعال هستند، افزود: 280 کتابدار در 500 کتابخانه مساجد استان فعالیت داشته که برخی هم بیمه هستند.
علیخانی با اشاره به اینکه مشکل کتابداران در مساجد همچنان حل نشده است،  تصریح کرد: امیدواریم مسئولان ارشاد با استفاده از ظرفیت صندوق بیمه هنرمندان این کتابداران را نیز بیمه کنند.
وی مجموع هزینه‌کرد سال گذشته کانون مساجد استان را 400 میلیون تومان دانست و افزود: به همه کانون‌های فرهنگی ـ هنری سرانه عضویت تعلق می‌گیرد اما برای جذب اعتبار باید طرح و برنامه به کانون مساجد استان ارائه دهند.
سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مازندران مجوز اکران فیلم در مساجد را بر عهده اداره‌کل ارشاد دانست و اظهار کرد: تأکید کانون‌های فرهنگی ـ هنری بر انجام کارهای هنری مخاطب محور است و غنی کردن محتوای مسجد با انجام برنامه‌های فرهنگی هنری و جذب جوانان از رسالت این کانون‌‌ها است.
وی نگاه موروثی اعضای هیئت امنای مساجد، عدم اطلاع و آگاهی از ظرفیت کانون فرهنگی ـ هنری مساجد، نداشتن امام جماعت و عدم اعتماد به جوانان از دلایل عدم بسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد.
وی از برگزاری همایش گام دوم انقلاب با حضور اعضای کانون‌های مساجد استان مازندران در دانشگاه آزاد ساری خبر داد و ادامه داد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب طرح هر مسجد یک خبرنگار  با نام نویسی 40 خبرنگار در 40 مسجد آغاز شد.
سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مازندران بیان کرد: همایش «گام دوم بچه‌های مسجد مازندران» فردا، 19 اسفندماه با تجلیل از برگزیدگان و نفرات برتر مسابقه فرهنگی قرآن استان برگزار می‌شود.
وی افزود: مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار شد و شانزده نفر از برترین های این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال آینده به مرحله کشوری به میزبانی مشهد مقدس، راه می‌یابند.
علیخانی از راه اندازی چهار کانون فرهنگی هنری به مناسبت 26امین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در شهرستان‌های شیرگاه، ساری، نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد و یادآور شد:  امسال تلاش شده در ایام نوروز با همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در مسیرهای ورودی استان یک مسجد کشیک 24 ساعته برای مسافران درنظر گرفته ‌شود تا مسافران برای اقامه نماز با مشکل مواجه نباشند؛ همچنین در جوار مساجد مورد نظر در شهرهای رامسر، چالوس، آمل،سوادکوه، کیاسر، گلوگاه نمایشگاه فرهنگی نیز برپا می‌شود.
انتهای پیام
captcha