فعالیت ۲۶ خانه نور در کانون‌های مساجد لرستان
کد خبر: 3796439
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

فعالیت ۲۶ خانه نور در کانون‌های مساجد لرستان

گروه اجتماعی ــ سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد لرستان از فعالیت چهارصد کانون فرهنگی ـ هنری، ۲۶ خانه نور، ۱۰۰ کتابخانه مجوزدار و ۵۹ کتابخانه باز، ۱۹ کانون فرهنگی ـ هنری مصلی، هفت کانون فرهنگی ـ هنری دانشگاه و سه مرکز فرهنگی ـ هنری دیجیتال در سطح استان خبر داد.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ‌ـ هنری مساجد لرستان، امروز، 18 اسفند‌ماه در همایش بزرگداشت سالروز تأسیس کانو‌ن‌های فرهنگی و هنری مساجد که در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهارکرد: بیش از چهارصد کانون فرهنگی ـ هنری، ۲۶ خانه نور، ۱۰۰ کتابخانه مجوزدار و ۵۹ کتابخانه باز، ۱۹ کانون فرهنگی ـ هنری مصلی، هفت کانون فرهنگی ـ هنری دانشگاه و سه مرکز فرهنگی و هنری دیجیتال در سطح استان فعالیت دارند.
وی مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان را مهم‌ترین رویکرد کانون‌های مساجد برشمرد و گفت: از دیگر برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه و شناسایی استعدادها و توانمندی جوانان و نوجوانان است.
ابدالی‌پور از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد را برنامه‌ریزی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، بصیرت‌افزایی و توانمندسازی اقشار مختلف در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی، استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی دارند از مهم‌ترین اهداف تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.

احیای کارکردهای مسجد در مقابله با تهاجم فرهنگی
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان با تأکید بر احیای رویکردهای مساجد در مقابله با هجوم فرهنگی دشمن، تصریح کرد: کانون‌های مساجد با رویکرد احیای کارکرد مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان فعالیت خود را ادامه داد و امروز شاهد شکوفایی این نهاد برآمده از انقلاب با محور مسجد هستیم‌.

لزوم همکاری امام جماعت، پایگاه بسیج و کانون‌ها ‌
وی توسعه برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی مسجد را از دیگر اهداف و برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برشمرد و گفت: پیشبرد برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با مدیریت امام جماعت مسجد و همراهی و وحدت رویه پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد محقق می‌شود.
ابدالی‌پور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، تصریح کرد: مشارکت امام جماعت، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنای مساجد می‌تواند نقش بسزایی در تقویت کانون‌های مساجد و پیشبرد اهداف فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشد.

انتهای پیام

captcha