کردستانی‌ها ۲۰میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3796481
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

کردستانی‌ها ۲۰میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان زکات توسط کردستانی‌ها در ۱۱ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان امروز، 18 اسفندماه در گردهمایی زکات شهرستان دیواندره با بیان اینکه در ۱۱ ماهه نخست امسال ۲۰ میلیارد تومان زکات در سطح این استان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: ۱۲۴۰ روستا زکات خود را طریق کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.
وی افزود: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ زکات غلات، هفت میلیارد تومان زکات واجب و هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز زکات فطریه و کفاره بوده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: همه زکات پرداخت شده با همراهی و نظارت خیران، معتمدان و امامان جماعت در همان محل جمع آوری شده برای کمک به امور نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه آن محل و منطقه جمع‌آوری شده هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد برای امور فقرا و نیازمندان صرف شد، بیان کرد: خرید و ساخت ۶۵ واحد منزل مسکونی، پرداخت ۳۲ هزار مورد کمک معیشت، آزادی ۱۸ زندانی نیازمند جرائم غیر عمد، پرداخت کمک هزینه تحصیلی ۱۸۱ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند، خرید چهار مورد جهیزیه و کمک به درمان ۳ نیازمند از محل زکات جمع‌آوری بوده که برای امور نیازمندان هزینه شده است.
شیخی‌زاده عنوان کرد: کمک به ساخت و تعمیر ۱۲۴ مسجد، ۳۳ خانه عالم، یک مورد غسالخانه و چهار مورد حسینه نیز از محل زکات جمع‌آوری شده صورت گرفته است.
وی در پایان با اشاره به هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده یادآور شد: ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در همان شهر و یا روستای جمع‌آوری شده هزینه شده است.
انتهای پیام

captcha