فعالیت ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان‌شمالی
کد خبر: 3796529
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

فعالیت ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان به ثبت رسیده است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، آمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ۴۴۴ باب می‌رسد.

فعالیت ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسین فرخنده امروز هجدهم اسفندماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران گفت: تصویب اساس نامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی رییس جمهوری، اتفاق مهمی بود که امسال در راستای تثبیت جایگاه کانون های فرهنگی و هنری به نتیجه رسید .
وی این اقدام را زمینه ساز حرکت های مطلوب در جذب حمایت و اعتبارات بیشتر خواند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری در اولویت برنامه ها قرار دارد، خراسان شمالی در این حوزه پیشتاز است به طوری که طی سال گذشته و امسال مبلغ دو میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال تجهیزات در اختیار کانون ها قرار گرفت که امید داریم با تصویب اساس نامه، ردیف های اعتباری بیشتری برای تجهیز کانون‌ها اختصاص یابد .
فرخنده راه اندازی سایت بچه های مسجد را از دیگر اقدامات مثبت امسال معرفی کرد، گفت: بر این اساس، اطلاعات ٢٢ هزار نفر از اعضای ٣٦١ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی در این سایت بارگذاری شده که از این طریق، ارتباط گیری با اعضای کانون ها تسهیل می شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین ٦٠ نفر از هر کانون در این سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: با مجموعه اقداماتی که انجام خواهد شد قرار است حداقل تعداد اعضای هر کانون به ٢٠٠ نفر عضو برسد .
وی با بیان اینکه در حال حاضر ٣٦١ فرهنگی و هنری در مساجد به ثبت رسیده است، بیان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه ما باید طبق بند قانونی، در تمام مساجد شهری و تمام روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی و هنری تاسیس کنیم .
فرخنده ادامه داد: با این احتساب، ٢٢٠ کانون مساجد روستایی باید به ٢٥٠ باب و ١٤٢ کانون شهری باید به ١٩٢ باب کانون افزایش یابد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه در این بیانیه دو راهبرد در حیطه رسالت کانون های فرهنگی و هنری می توان متصور شد، افزود: ارتقای علم و پژوهش و بحث معنویت و اخلاق که کانون ها می توانند در راستای تحقق این دو عنصر، گام‌های ارزنده ای بردارند .
وی از جمله دستاوردهای کانون ها را درخشش در جشنواره ملی دوستدار کتاب برشمرد که در چهار دوره از پنج دوره برگزاری، موفق به کسب رتبه شده اند و افزود: سال آینده جشنواره استانی روستاهای دوستدار کتاب با هدف دیده شدن روستاهای بیشتر را در دستور کار داریم .
فرخنده اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده»، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، آموزش کتابداران و مدیران کانون ها، پررنگ تر کردن مسئولیت های اجتماعی اعضای کانون ها و توانمند سازی کانون های مساجد را از دیگر طرح های مهم و اجرایی دبیرخانه مساجد معرفی کرد.
انتهای پیام

captcha