یک‌نواختی؛ آفت مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3796738
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

یک‌نواختی؛ آفت مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل مؤسسه قرآن‌یاوران خرم‌آباد با بیان این‌که یک‌نواختی کار و قرار گرفتن در یک شاخه خاص آفت مؤسسات قرآنی و شاید مراکز دینی است، گفت: در کادر قرآنی مؤسسات در نظر نداشتن انتظارات مادی چیز خیلی مهمی است که باید مورد نظر قرار بگیرد.

یکنواختی کار و قرار گرفتن در یک شاخه خاص آفت مؤسسات قرآنیزینب سپهوند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‌یاوران خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، رابطه‌ با رمز موفقیت مؤسسه قرآنی قرآن‌یاوران طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: هر سال که جلوتر می‌رویم پویایی و طراوت را در کارهایی که انجام می‌دهیم حس می‌کنیم و رمز موفقیتی که در این قضیه می‌بینیم این است که همه سعی می‌کنیم هر سال با توجه به شعار سالی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کند آن پویایی را به کار ببریم.
وی با بیان این‌که یکنواختی کار و قرار گرفتن در یک شاخه خاص آفت مؤسسات قرآنی و شاید مراکز دینی است، ادامه داد: این‌را باید بدانیم که ما در زیر سایه قرآن می‎توانیم خیلی از کارها را انجام دهیم که پس‌از انجام آن شاید باورمان نشود که در زیر سایه قرآن می‌توان این‌کار را انجام داد.
سپهوند در رابطه با نقاط ضعف مؤسسات قرآنی، گفت: یکی‌ از نقاط ضعف ما شاید همین یک‌نواختی و تک‌مسیری در مسیر قرآن باشد که باعث می‌شود کار از پویایی خارج شود، باید به کار طراوت و پویایی داد و در هر زمینه که وارد می‌شویم باید بتوانیم از شاخه‌های هنری، فرهنگی و دینی استفاده کنیم تا بتوانیم آن‌ها را در خدمت مردم قرار دهیم.

سپهوند در رابطه با استقبال مردم از فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: من این موضوع را که برخی از افراد می‌گویند مردم از کارهای قرآنی استقبال نمی‌کنند قبول ندارم، شاید کار ما یک ایرادهایی دارد و از طراوت دور شده، مردم کار قرآنی را بسیار دوست دارند، ما والدینی داریم که شاید ظاهر دینی و قرآنی ندارند ولی وقتی کار را ببینند و اخلاص را در کار می‌بینند حامی ما می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‌یاوران خرم‌آباد با تأکید بر این‌که وحدت بین کادر اصلی مؤسسات قرآنی و هیئت مدیره، اطاعت‌پذیری و اخلاص در کار بسیار مهم است، تصریح کرد: در کادر قرآنی مؤسسات در نظر نداشتن انتظارات مادی چیز خیلی مهمی است که باید مورد نظر قرار بگیرد، پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می‌فرماید: سواد یاد بگیرید برای زندگی پول دریافت کنید، ولی محوریت نباید فقط کسب درآمد باشد و مطمئناً مردم انتظار این‌را دارند که کسی‌که وارد حیطه قرآنی می‌شود، بیشتر به فکر انجام کار دینی باشند و ثمره معنوی را ببینند.
وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید این نکته را در نظر داشته باشند که به کارشان تحول، پویایی و طراوت بدهند و اخلاص را در کارشان بالا ببرند و این‌را بدانند که هرچه توجه ما به مادیات کمتر شود برکت کار بیشتر می‌شود.
سپهوند با اشاره به تشکیل گروه مؤلفان در داخل مؤسسه قرآن‌یاوران، اظهار کرد: با کمک گروه مؤلفان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآن‌یاوران تاکنون توانسته‌ایم چند کتاب در موضوعات نماز، شهدا، خرمشهر، کودکان و روابط زوجین تألیف کنند و در نظر داریم در آینده کتاب تصویری ویژه کودکان دختر 5 تا 8 سال که در رابطه با قصه حجاب و به‌صورت دورهای و در قالب کتاب پنج جلدی تألیف شده است، چاپ کنیم.

انتهای پیام

captcha