راه‌اندازی 30 مدرسه علمیه در هند به همت فارغ‌التحصیلان جامعةالزهراء(س)
کد خبر: 3796953
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
مدیر جامعه‌الزهرا(س) خبر داد: 

راه‌اندازی 30 مدرسه علمیه در هند به همت فارغ‌التحصیلان جامعةالزهراء(س)

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر جامعةالزهراء(س) گفت: 30 مدرسه علمیه توسط فارغ‌التحصیلان جامعةالزهراء(س) در هندوستان ایجادشده که با استقبال مردم روبرو است.

راه‌اندازی 30 مدرسه علمیه توسط فارغ‌التحصیلان جامعه الزهراء(س)به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جامعةالزهراء (س) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، امروز، ۲۰ اسفندماه، در نشست سالانه اساتید جامعةالزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی از فعالیت ۳۰ مدرسه بانوان در هند خبر داد و گفت: همه این مدارس را فارغ‌التحصیلان جامعةالزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی کرده‌اند و بخش عظیمی از مردم شیعه هندوستان توجه ویژه‌ای به این مراکز دارند.
وی با تأکید بر رعایت اخلاق اسلامی افزود: اگر ما در علوم اسلامی و غیراسلامی، مجتهد و غیرمتخصص تربیت کنیم، اما شاگردان ما در اخلاق اسلامی رشد لازم را نداشته باشند، ما در مأموریت خود شکست خوردیم.
مدنی بیان کرد: در فضایی که سرشار از شبهات و مشکلات است، برای اخلاق تربیتی، نگاه اصلی ما به اساتید است؛ امروز جامعةالزهرا علیهاالسلام در برنامه‌های تربیتی، نظام جامع تربیتی و درس اخلاق ورود پیدا کرده است، اما اصل و اساس، اساتید بزرگوار این مؤسسه هستند.
وی یادآور شد: چندی پیش محضر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بودیم، ایشان نسبت به طلبه‌ها فرمودند که نماز شب، مناجات، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام را به طلاب یادآوری کنید؛ همچنین حضرت آیت‌الله جوادی آملی فرمودند با آهن نمی‌شود با آه می‌شود و زن‌ها در آه مقدم بر مرد‌ها بر آهن هستند؛ این آه و سوز و اخلاق و تربیت را در درس‌های خود مورد توجه قرار دهید.
وی افزود: طلبه‌های ضعیف شاید امروز با گرفتن نمره خوشحال شوند، اما فردا شرمنده خواهد شد؛ اساتید همان دقت و سخت گیری سلف صالح را که به جا بود، داشته باشید، سخت گیری نباید بی مورد باشد، اما آنچه که امروز در حوزه و دانشگاه رسم شده و اساتیدی که راحت از نمره می‌گذرند، مسیر خطرناکی برای آینده ما است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: بنده گاهی احساس خسارت می‌کنم که بعد از انقلاب اسلامی، جواهر و الغدیر دومی نداریم، کار‌های زیادی صورت گرفته که در جای خود ارزشمند هستند، اما گاهی می‌ترسیم که در آینده جواهرخوان هم نداشته باشیم.
وی بیان داشت: ما امروز خود را مدیون قدوسی‌ها و بهشتی‌ها می‌دانیم و سخت‌گیری‌های این اساتید، امروز ثمر داده است؛ لذا تقاضا این است که سخت‌گیری بی‌مورد نباشد، اما در عین حال، تساهل علمی هم نباشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه بر رعایت حقوق خانواده، فرزندداری و همسرداری در برنامه‌های جامعةالزهرا علیهاالسلام تأکید و عنوان کرد: وظیفه ما فقط تربیت متخصص صرف نیست، ما می‌خواهیم زن مسلمان تربیت کنیم و اولین واجب و جهاد زن مسلمان، تبعّل او است که در درس‌ها باید به این موضوع اشاره شود.
وی ادامه داد: اگر راهبه بودن و تبتّل، فضیلت بود، بنا به فرمایش امام صادق علیه‌السلام، حضرت زهرا علیهاالسلام به آن شایسته‌تر بود.
وی گفت: بانوان جامعه باید احساس کنند که زن بودن، مادر بودن و همسرداری افتخار است و این مسائل بیشتر مورد توجه اساتید جامعةالزهرا علیهاالسلام باشد.
وی در ادامه به دوره‌های آموزشی و پژوهشی جامعةالزهرا علیهاالسلام در طول دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته، دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مشاور، تربیت مترجم، تربیت پژوهشگر و تربیت مبلغ راه اندازی و زمینه اجرای این طرح‌ها آغاز شده است؛ اساتید جامعةالزهرا علیهاالسلام می‌توانند استعداد‌های طلاب را شناسایی کرده و هریک از آنان را به مسیری هدایت کنند تا در آینده استاد، مبلغ، پژوهشگر و یا مشاور شوند.
مدنی یادآور شد: یکی از مشکلات جوانان امروز ما، استرس و اضطراب است که در بانوان طلبه هم درباره نمره‌ها دیده می‌شود، چنانچه گاهی اضطراب، زندگی خانوادگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اساتید می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع این مشکل ارائه کنند.
وی در ادامه به راه‌اندازی نشریه‌های داخلی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: همه گروه‌های علمی موظف شدند که نشریه داخلی داشته باشند تا تریبونی برای طلاب باشد و هنر‌های پژوهشی خود را نشان دهند و کار‌های تحقیقاتی خود را عرضه کنند.
مدیر جامعه الزهرا ادامه داد: اساتید می‌توانند طلاب را برای ارائه آثار خود راهنمایی و تشویق کنند؛ ما نیز با وجود تمام تنگنا‌های بودجه‌ای حاضریم که این مسئله مهم را حمایت کنیم تا طلاب در مسیر پژوهش گام بردارند.
وی یادآور شد: هم اکنون دوفصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» که به همت معاونت پژوهش جامعةالزهرا علیهاالسلام منتشر می‌شود، حائز رتبه علمی پژوهشی شده است و نشریه‌های دیگر نیز دارای رتبه‌های علمی تخصصی و علمی ترویجی هستند.
انتهای پیام
captcha