‌ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد؛ از جمله اهداف ‌طرح «تفسیر کوتاه»
کد خبر: 3797056
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

‌ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد؛ از جمله اهداف ‌طرح «تفسیر کوتاه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان‌ ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء پنجم و ششم قرآن برای بهره‌مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن، ‌ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد و ... را از جمله اهداف اجرای طرح تفسیر کوتاه در استان‌های کشور دانست.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح ملی تفسیر کوتاه و مسابقه برخط جزء ٥ و ٦ قرآن کریم ویژه اعضای کانون های مساجد کشور بود که از هفتم دی‌ماه سالجاری آغاز و ششم اسفند‌ماه خاتمه یافت.
وی با بیان اینکه کلاس‌های حضوری این طرح ویژه متربیان خانه‌های نور بوده و علاقه‌مندان از ١٧ آذرماه لغایت هفتم دی‌ماه برای اعلام حضور در این طرح نام‌نویسی شدند، افزود: عموم مردم بدون محدودیت سنی در این طرح شرکت کردند.
وی کانون فرهنگی ـ هنری اخلاص قائمشهر استان مازندران را مجری کشوری این طرح ذکر و اعلام کرد: این طرح شامل ٦٠ درس درخصوص تفسیر آیات جزء ٥ و ٦ قرآن کریم بود و هر جزء شامل ٣٠ درس که محتوای آموزشی آن که شامل کتاب درسی و سؤالات و محتوای دیجیتالی از طریق سایت www.abrshafagh.com ارائه شد.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با اشاره به شرکت‌کنندگان در این طرح عنوان کرد: یک هزار و ١٥١ نفر از قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح ١٠اسفند‌ماه سال جاری به‌صورت آنلاین در آزمون پایانی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه منتخبان دوره نیز ١٩ اسفند در گردهمایی فعالان مسجدی استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری معرفی و تجلیل شدند، اعلام کرد: در این مراسم فوزیه پیری از استان کردستان جزء پنج نفر برتر آزمون نهایی اعلام شد. 
گلباغی با اشاره به اهداف اجرای این طرح یادآور شد: ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء پنجم و ششم قرآن برای بهره‌مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات، ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی و ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد از جمله اهداف اجرای طرح تفسیر کوتاه در استان‌های کشور است.
انتهای پیام

captcha