فعالیت ۴۰۰ مؤسسه قرآنی در لرستان
کد خبر: 3797070
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

فعالیت ۴۰۰ مؤسسه قرآنی در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل ‌ارشاد ‌لرستان گفت: از مجموع ۴۰۰ مؤسسه قرآنی و ۳۸۰ کانون مساجد فعال در لرستان بیش‌ از ۳۰۰ مورد به نام شهدا و مقولات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت مزین شده است که این نشان از اهتمام این اداره به مقوله ایثار است.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز، 20 اسفندماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان، اظهار کرد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فرارسیدن روز شهید، اضافه کرد: برنامه «عصری با شعرا» با موضوع ایثار و شهادت در محل تالار بهمن مجتمع فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می‌شود همچنین نقد داستان و حمایت از چاپ کتاب‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت از اهم برنامه‌های ما است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ ـ ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: امسال از مجموع ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید کتاب، ۱۰ درصد به حوزه ایثار و شهادت تخصیص دادیم.
وی اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر مکتبی، مرحوم شریعت‌مداری در بروجرد از برنامه‌های ارشاد استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که اخیرا برگزار شد.
دولتشاه با بیان این‌که فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همراه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: برای برگزاری کمیته فرهنگی هنری از اعضا دعوت کردیم اما دعوت‌شدگان حاضر نشدند و جلسه تشکیل نشد.
وی گفت: از مجموع ۴۰۰ مؤسسه قرآنی و ۳۸۰ کانون مساجد فعال در لرستان بیش‌از ۳۰۰ مورد به نام شهدا و مقولات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت مزین شده است که این نشان از اهتمام فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله ایثار است.

انتهای پیام

captcha