طرح مشکوة در هرمزگان اجرا شد
کد خبر: 3797154
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

طرح مشکوة در هرمزگان اجرا شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آخرین مرحله طرح کشوری آموزش غیرحضوری حفظ قرآن کریم ویژه نابینایان و معلولان کشور با عنوان مشکوة در این استان اجرا شد.

طرح مشکات در هرمزگان اجرا شدبه گزارش ایکنا ازهرمزگان، گاهی با کوچک‌ترین اتفاق ناگوار در زندگی‌مان چنان خود را می‌بازیم که انگار دنیا به آخر رسیده، حال‌آنکه از طرف دیگر، هستند مردان و زنانی که نشان داده‌اند اگر همه‌چیز برایشان به هم بریزد، باز کسی هست که همه امور و تدابیر در دست اوست و با تکیه‌بر آن پیش می‌روند.
امروز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ایکنا هرمزگان، میزبان یکی از روشندلان قرآنی است که جهت آزمون طرح ملی مشکوة شرکت کرده است که با وی به گفت‌وگو می‌نشینیم.
محمد اخلاصی، حافظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: متولد سال ۷۴ و دانشجوی ترم دوم کارشناسی رشته آموزش‌وپرورش ابتدایی هستم، که به تشویق پدر و مادرم از ۷ سالگی با قرآن انس گرفته و تا به امروز در رشته حفظ قرآن کریم موفق به کسب چندین رتبه اول در مسابقات کشوری شده‌ام.
وی با بیان اینکه من در خانواده‌ای ۱۲ نفرِ باوجود ۵ خواهر و ۵ برادر به دنیا آمده‌ام، افزود: وقتی به‌جای دیدن لمس کنی، بشنوی و حس کنی می‌توانی به درک جدیدی از زندگی برسی. زندگی را نه آن‌طور که هست بلکه آن‌طور که باید باشد می‌فهمی.
اخلاصی ادامه داد: خانواده‌ام بیشتر از همه مادر و پدرم در حافظ شدن من نقش مهمی داشتند و خیلی به من کمک کرده‌اند و به خاطر تشویق‌هایشان دستشان را می‌بوسم.
ترویج محافل قرآنی یکی از ضروریات جامعه امروزی است
وی اظهار کرد: مسابقات فقط تجربه‌ای است برای آموختن بیشتر قرآن، بنده در هر مسابقه تجارب بسیاری کسب کرده‌ام و شرکت در مسابقات را به علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌کنم، همچنین ترویج محافل قرآنی یکی از ضروریات جامعه امروزی است و باید همه افراد در همه سنین در حد وسع خود بر سر سفره قرآن حاضر شوند و از برکات این خوان پرنعمت در گوشه و کنار زندگی خود بهره‌مند شوند.
این حافظ روشندل در خصوص این طرح عنوان کرد: کیفیت و برخورد مسئولین مسابقات عالی و خوب است و از مسئولین سازمان فعالیت‌های قرانی کمال تشکر رادارم که باهدف حمایت فرهنگی از معلولان و نابینایان کشور این طرح را اجرا کرده‌اند.
سوره شمس با صدای عبدالباسط به من آرامش می‌دهد
اخلاصی افزود: رمز موفقیت خودم را در حفظ قرآن در ابتدا توکل بر خدا، صبر، تلاش، کوشش می‌دانم و علاوه بر حفظ قرآن به معانی آن نیز توجه می‌کنم و سوره شمس با صدای عبدالباسط به من آرامش می‌دهد.
این روشندل ابراز کرد: در مرحله اول اجرای این طرح پس از ثبت‌نام در وب‌سایت www.meshkat.isqa.ir، ارزیابی اولیه از توانمندی‌ها و میزان محفوظات انجام شد و اکنون‌که در خدمت شما هستم مرحله آخر اجرای طرح است که توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است.
حافظ قرآن کریم تصریح کرد: من امتحان کردم روزی که قرآن می‌خوانم روحیه شادتری دارم و احساس می‌کنم خدا به من نزدیک‌تر است و برکت بیشتری وارد زندگی‌ام می‌شود.
لطف بیش‌ازحد به ما نشود، اما ظلمی هم صورت نگیرد
حافظ قرآن اضافه کرد: ما نیازمند حداقل تسهیلاتی هستیم که در جامعه برای افراد عادی فراهم کرده تا بتوانیم مانند دیگر افراد جامعه پله‌های رشد و ترقی را با خیالی آسوده پشت سر بگذاریم و من به دیدن دنیا از دریچه قرآن عادت کرده‌ام و قرآن نوراست، وجود نور قرآن در قلبم راه درست را برای من روشن کرده است.
وی بیان کرد: برای پیشرفت و به دست آوردن موفقیت در زندگی به ترحم نیاز نداریم بلکه به حمایت مردم، مسئولان، دولت و قانون جهت اشتغال نیازمندیم که زمینه‌ای را جهت اشتغال و پیشرفت افراد نابینا فراهم کنند.
اخلاصی با بیان اینکه معتقدم لطف بیش‌ازحد به ما نشود، اما ظلمی هم صورت نگیرد،عنوان کرد: گاهی نوع نگاه مردم و مسئولان به نابینای آن طوری است که انگار ما بالغ نیستیم حال‌آنکه ما توانایی کار در حیطه‌های خاص را داریم و به این قشر از جامعه توجه بیشتر کنند.
وی در پایان گفت: توصیه می‌کنم به نسل جوان حتماً در طول روز در کنار کار‌های روزمره فعالیت قرآنی داشته باشند حتی در حد ده دقیقه نه حفظ قرآن حتی به‌صورت روخوانی، قرائت و یا دقت به معنی آیات، چون این کار به حدی به انسان آرامش می‌دهد که حاضر نیست با هیچ‌چیز دیگری عوض کند.
انتهای پیام

captcha