یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3797164
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
کارشناس فرهنگی ورزش و جوانان هرمزگان:

یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس فرهنگی ورزش و جوانان هرمزگان از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار شهرستان هرمزگان خبرداد و گفت: باید نسل جوان را به فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار می‌شود

جاسم نیسی، کارشناس فرهنگی ورزش و جوانان هرمزگان درگفت‌وگوباایکنا ازهرمزگان،بابیان اینکه یادواره شهدای ورزشکار، سه شنبه 21 اسفند ماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتقال  فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان وظیفه همه ماست و باید سعی کنیم جوانان که از این فرهنگ فاصله گرفته‌اند را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.
وی افزود: دربرگزاری این یادواره‌ شهدا سعی بر آن شده  که کار‌های جدید و جذاب از زندگی شهدا نشان داده شود تا قابلیت جذب بالایی داشته باشد.
شهدا کسانی هستند که عمل و اعتقادشان هماهنگ است
نیسی اظهار کرد: اول کسی که مقام شهیدان را تبیین و عظمت آن را برای کسانی که نمی‌فهمیدند، بیان کرد، خداوند است؛ آنجا که فرمود فکر نکنید آنکه درراه خدا کشته شد، مرده است؛ این یادواره در سند جاوید قرآن است. یک کلمه در تکریم شهدا این آیه است که «. کونوا مع الصادقین» صادقین کسانی هستند که قول و عمل و اعتقادشان هماهنگ است.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه شهدا بر گردن همه ما حق‌دارند و ما مدیون شهدا هستیم، اضافه کرد: شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی است.
وی ادامه  داد: خانواده شهدا به دو دلیل باید تکریم شوند؛ اول شایستگی اکتسابی که در همسویی با شهید ایفا می‌کنند و دوم به دلیل انتساب به شهید و اینکه در سایه دینی که جامعه به شهید دارد
کارشناس فرهنگی ورزش و جوانان هرمزگان ابراز کرد: اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان هم‌زمان با یادواره شهدای ورزشکار استان برگزارمی‌شود.
نیسی در پایان گفت: از نفرات برتر مسابقات قرآنی که در بخش شفاهی در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ یک جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن شرکت کرده بودند با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل می‌شود.
انتهای پیام

 

captcha