داعش محصول بدفهمی از دین است/ زدودن غفلت از جهان
کد خبر: 3797176
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
ابراهیمی ترکمان:

داعش محصول بدفهمی از دین است/ زدودن غفلت از جهان

گروه بین‌الملل ــ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین گشایش اتاق اندونزی در دانشگاه مذاهب اسلامی، با ابراز امیدواری در خصوص گسترش همکاری‌های علمی ایران و اندونزی، گفت: داعش محصول بدفهمی از دین است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آئین افتتاح اتاق اندونزی در دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، اکتاوینو علیم‌الدین، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اندونزی در ایران و جمعی از استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنرانی خود در این مراسم گفت: در دین اسلام بر آموزش بسیار تأکید شده است که شامل علوم تجربی است و قابل نفی و اثبات است، اما برخی از علوم مثل دین و عرفان قابلیت نفی و اثبات ندارد چون حوزه آن اقناع است؛ مباحث علوم انسانی هم عمدتاً در حوزه اقناع هستند.

وی افزود: وقتی اقناع اتفاق بیفتد، یقین و باور هم اتفاق می‌افتد که حوزه دین به این سمت حرکت می‌کند؛ مرحوم شهید مطهری می‌گوید؛ بی‌سوادی بهتر از کم‌سوادی است؛ لذا داعش محصول بدفهمی از دین است چراکه دین ما نمی‌تواند بگوید انسان بکُشید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: آنچه در فهم دین مهم است، سخن مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند؛ فهم دین با بازگشت به نصوص اصلی دین یعنی قرآن میسر است؛ برای زدودن غفلت در جهان نیازمند آموزش‌های صحیح نصوص دینی هستیم که خوشبختاته در دانشگاه مذاهب این مهم مورد توجه است.

وی افزود: آموزش به تنهایی کافی نیست، علاوه بر علم، جرقه‌ای و نوری هم لازم است که این نور خداست؛ علم هم از جنس نور است، به عبارتی علم جنس خدایی دارد؛ علم آن است که چراغی در برابر انسان بیفروزد.

ابراهیمی ترکمان تصریح کرد: دین باید ما را به این سمت هدایت کند که یک قدم به هم نزدیک‌تر شویم نه اینکه دورتر شویم.

وی ادامه داد: چون دین اقناعی است امروز، دین‌داران در دنیا بیشتر شده‌اند. گوهر آموزش، نور است و ما باید به دنبال نور برویم؛ که اگر نور را ببینیم همدیگر را هم می‌بینیم.

ترکمان همچنین با اشاره به روابط فرهنگی ایران و اندونزی از گذشته تا کنون ابراز امیدواری کرد که این روابط از جمله در زمینه تبادل استاد و دانشجو، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و احداث شعبات دانشگاه‌ها در کشورهای یکدیگر بیش از پیش توسعه یابد و تفاهمنامه‌های امضا شده بین دو طرف عملیاتی شود.

وی در پایان از تلاش‌های حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و سفیر اندونزی در ایران در مسیر همکاری بین دو کشور قدردانی کرد.

انتهای پیام

captcha