نشست گروه‌های مخالف دولت سودان در پاریس
کد خبر: 3797259
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

نشست گروه‌های مخالف دولت سودان در پاریس

گروه بین‌الملل ـ نشست گروه‎ها و نیروهای سیاسی مخالف سودان به منظور حل بحران این کشور، 29 اسفند سال جاری در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛  برخی گروه‎های مخالف دولت سودان حضور در نشستی را که با نظارت یک انجمن غیردولتی آمریکایی در پاریس به منظور بررسی راه‌حل‌های سیاسی و اقتصادی بحران این کشور از اول ماه دسامبر آغاز شده پذیرفتند.

دو منبع مطلع از میان مخالفان سودانی در این باره اعلام کردند: گروه غیردولتی «حقوق عمومی و سیاست بین‌المللی» آمریکا از تعدادی  گروه‎های مخالف سودانی دعوت کرده‌اند تا در این نشست که در تاریخ 20 مارس(29 اسفندماه) در پاریس برگزار می‌شود مشارکت کنند.

این دو منبع خبری که خواستند نامشان فاش نشود، با بیان اینکه در این نشست راه‌‌حل‌های سیاسی و اقتصادی بحران سودان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کردند: گروه‌های سیاسی وابسته به ائتلاف «نداء السودان» (پیام سودان) به همراه برخی دیگر از گروه‌های مخالف، مشارکت در این نشست‌ را پذیرفته‌اند.

این درحالی است که «انجمن متخصصان سودان»، که رهبری اعتراضات در این کشور را برعهده دارد، حضور در این نشست را نپذیرفته‌اند و بر خواسته خود یعنی سقوط حکومت کنونی تأکید دارد.

این دو منبع خبری در ادامه افزودند: ائتلاف «ندای سودان» چند روز پیش از نشست‌ تحت نظارت آمریکا در پاریس، سلسله‌نشست‌هایی را برگزار می‌کند. 

این نشست نخستین گردهمایی ائتلاف «نداء السودان» در خارج از کشور پس از بازگشت صادق المهدی، رئیس این ائتلاف، در ۱۹ دسامبر به کشور است.

ائتلاف ندای سودان شامل جنبش مردمی آزادی این کشور، جنبش آزادی‌بخش بخش شمال، جنبش عدالت و برابری به رهبری «جبریل ابراهیم»، جنبش آزادی سودان به رهبری «منی ارکو مناوی» و حزب ملی الامة به رهبری «صادق المهدی» است.

یادآور می‌شود شهرهای مختلف سودان از ۱۹ دسامبر در اعتراض به گرانی و درخواست برکناری عمر البشیر، رئیس‌‌جمهور این کشور، شاهد اعتراضات گسترده‌ای هستند که این اعتراضات با اقدامات خشونت‌آمیز همراه شده و براساس آخرین آمار دولتی، تاکنون ۳۲ کشته بر جای گذاشته است. در حالی که سازمان عفو بین‌الملل کشته‌شدگان در این اعتراضات را 51 نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام

captcha