ثبت‌نام ۶۵ تیم در هشتمین دوره ‌مسابقات مناظره دانشجویی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3797272
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

ثبت‌نام ۶۵ تیم در هشتمین دوره ‌مسابقات مناظره دانشجویی چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۶۵ تیم دانشجویی در مرحله استانی هشتمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی خبر داد.

65 تیم از دانشجویان چهارمحال و بختیاری در هشتمین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی ثبت‌نام کردندبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، کارگاه توجیهی مرحله استانی هشتمین دوره مناظرات دانشجویی عصر روز گذشته، 20 اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان به همت معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در سالن فارابی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
محمدتقی حسین‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان در این مراسم با اشاره به ثبت‌نام 65 تیم دانشجویی در مرحله استانی این دوره از مناظرات دانشجویی، گفت: دانشگاه شهرکرد با 30 تیم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 13 تیم، دانشگاه پیام نور با 9 تیم، دانشگاه فرهنگیان و آزاد شهرکرد با چهار تیم، دانشگاه علمی ـ کاربردی با چهار تیم و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با یک تیم در این مسابقات حضور دارند.
وی یکی از مهم‌ترین اهداف و خروجی‌های مسابقات مناظره را آشنایی با اخلاق مناظره و گفت‌وگو خواند و افزود: اخلاق‌مداری در مناظرات باعث می‌شود اگر تیمی از مسابقات حذف شد، داوران یا مجریان مسابقات را مقصر باخت نداند.
حسین‌پور ایجاد فضای نقد و گفت‌وگو را از اهداف مهم برگزاری این مسابقات دانست و اظهار کرد: مناظرات فضایی برای اظهارنظر آزاد دانشجویان درباره مسائل مورد چالش خود و نقد و گفت‌وگو در این باره است و رقابت در مرحله بعد قرار دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان با اشاره به اینکه داوران این مسابقات با توجه به تخصص و توانایی‌ها از همه دانشگاه‌های استان انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: در هشتمین دوره این مسابقات یک بازنگری کلی در انتخاب داوران شده است و داوران در کمیته نهایی مسابقات مورد بررسی قرار می‌گیرند.
افراسیاب صادقی، مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه شهرکرد، نیز در ادامه این مراسم یکی از بهترین، مفیدترین و اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان را مناظرات دانشجویی خواند و گفت: برگزاری این مسابقات می‌تواند جایگاه گفتمان سازی را در کشور ارتقا دهد.
وی آشنایی با آداب بحث کردن را از راه‌های موفقیت در مناظرات برشمرد و افزود: احترام متقابل، خوب گوش دادن، ارتباط‌گیری با منابع، فن بیان، احاطه به موضوع و خلاقیت در طرح مسئله از اصول یک مناظره موفق است.
صادقی با اشاره به اینکه منابع قابل استناد در مناظرات باید مورد قبول دو طرف مناظره و مشترک باشد، تصریح کرد: برون داد یک مناظره موفق تعامل خوب با گروه مقابل است.
انتهای پیام

captcha