مسئولان قزوینی از دِین شهدا بر گردنمان می‌گویند
کد خبر: 3797293
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

مسئولان قزوینی از دِین شهدا بر گردنمان می‌گویند

گروه اجتماعی ــ امروز تک تک ما نسبت به هزاران شهیدی که خون‌شان ریخته شده و در «روزگار بازشناسی مرد از نامرد»، لباس عافیت از تن کنده و لباس رزم پوشیدند، دِین بزرگی داریم که باید ادا کنیم تا شرمنده‌ آنان و بازماندگان معززشان، نباشیم.

مسئولان استان قزوین از دِینی که شهدا بر گردنمان نهادند، می گویند

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، وقتی سخن از شهید می‌شود، انسان به فکر افرادی می‌افتد که بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های مادی و با گوش سپردن به فرمان ولی امر خود، در راه دفاع از دین و اعتقادات، جان شیرین‌شان را فدا کردند و میراثی که حاصلش سرزمینی آباد و آزاد است را برای آیندگان به ارث گذاشتند.
و امروز تک تک ما نسبت به هزاران شهیدی که خون‌شان ریخته شده و در «روزگار بازشناسی مرد از نامرد»، لباس عافیت از تن کنده و لباس رزم پوشیدند، دِین بزرگی داریم که باید ادا کنیم تا شرمنده‌ آنان و بازماندگان معززشان، نباشیم.
سالروز بزرگداشت شهدا و در بحبوحه‌‌ فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به سراغ مسئولان استان قزوین رفتیم تا نظر آنها را در‌خصوص بزرگترین دِینی که شهدا بر گردن ما نهاده‌اند، جویا شویم. اگرچه دِین شهدا بر گردن تک‌تک آحاد ملت نهاده شده است، لیکن این متولیان امور مردم و جامعه هستند که بایستی با تدبیر و طرح و اجرای برنامه‌های ترویجی، زمینه‌ی توسعه‌ی این فرهنگ‌مان را در سطح عموم فراهم کنند. لذا پرسش ما را و اینکه: «بزرگترین دِینی که شهدا برگردن ما نهاده‌اند، چیست؟» را، کارگزاران نظام، اینگونه پاسخ گفتند؛

پاسداری از مرام و اهداف شهدا
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر قزوین؛ پاسداری از مرام و اهداف شهدا، بزرگترین دین ما نسبت به شهداست. راهی که شهدا به خاطر آن جان و هستی خود را تقدیم کردند، امروز ما باید ادامه دهیم و با اعتقاد راسخ در جهت احیای اهداف آنها تلاش کنیم تا جامعه، رنگ آرمان‌های شهیدان را بگیرد.
محقق شدن ارزش‌ها در جامعه همان چیزی است که شهدا به خاطر آن به شهادت رسیدند و امروز از ما انتظار دارند که آنها را احیا کنیم. در این راستا باید همه‌‌ مسئولان نظام از جمله صدا و سیما، آموزش، رسانه و فضای مجازی و امام جماعات مساجد تلاش کنند تا بتوانند اهداف اصلی و اساسی شهدا را در جامعه محقق نمایند.

ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین؛ شهدا به خاطر ماندگاری انقلاب و نظام و برقراری آسایش و امنیت ما، همه‌‌ سرمایه خود را که جانشان بود تقدیم کردند. اگر امروز کشور ما عزت و اقتداری در جهان دارد به برکت شهداست و ما قدردان فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنها هستیم. اکنون وظیفه‌ی ماست راهی را که آنها رفتند برویم و اهداف‌شان را در جامعه احیا کنیم تا بتوانیم دینی که نسبت به آنها داریم ادا نماییم.
اقدامات فرهنگی و هنری، به ویژه تولید مستند، فیلم، سریال و کتاب تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه دارد. استان قزوین شهدای بسیاری دارد که می‌توان زندگی‌نامه آنها را به فیلم و سریال تبدیل کرد تا سیره‌ و منش آنان را به نسل امروز و آینده شناساند تا ادامه‌دهنده راه آنها باشند.

خدمت کردن به نظام
حکمت‌اله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین؛ شهدا جان دادند تا شرایطی در جامعه فراهم شود که مسئولان، خدمات صادقانه به مردم ارایه‌ دهند و امروز انجام همین کار بزرگترین دین ما نسبت به شهداست. مسئولان با درست کار کردن و انجام وظایف‌شان می‌توانند در اعتلای انقلاب اسلامی و کشور نقش بسزایی داشته باشند.

حفظ دستاوردهای انقلاب و اصول اخلاقی
محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین؛ معتقد است حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بزرگترین دین ما نسبت به شهداست و هر کسی به اندازه توان خودش می‌تواند در این خصوص گام بردارد.
همچنین رعایت اصول اخلاق و حفظ ارزش‌ها نیز از مهمترین دینی است که ما نسبت به شهدایمان بر گردن داریم. زیرا جامعه‌ای که این مولفه‌ها را داشته باشد، مردم آن در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام‌های جدی‌تری برخواهند داشت.

خدمت‌رسانی به مردم
علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین؛ ادامه دادن راه شهدا بزرگترین دین ما نسبت به شهداست که این مهم با اجرای برنامه‌های خدمت‌رسانی به مردم میسر می‌شود. هر چقدر به مردم دهک‌های پایین جامعه خدمت ارایه شود در واقع توانستیم دین خود را به امام راحل و شهدا ادا کنیم. زیرا تحقق این مهم یکی از مهمترین اهداف آنها بود.
شهدا بزرگترین گام‌ها را در اعتلای انقلاب اسلامی برداشتند و اکنون نوبت ماست که قدم‌های دقیق و سنجیده ای با تاسی از بیانات و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، برداریم.

رهروان راه شهدا باشیم
سیدابوالحسن نایینی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(س)؛ هر چه داریم به برکت خون شهداست، آنها در مسیر آزادی، استقلال و امنیت کشور جان خود را فدا کردند و امروز ما باید رهروان راه آنها باشیم.
اگر امروز هر فردی در هر مسئولیت و صنفی که هست، وظیفه ‌خود را به درستی و آنگونه که شهدا می‌خواهند، انجام دهند، در واقع توانسته‌اند راه شهیدان را ادامه داده و در مسیر آنها گام بردارند.

به وصایای شهدا عمل کنیم
حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین معتقد است؛ شهدا حق بزرگی بر گردن مردم و مسوولان دارند، زیرا استقلال و آزادی خود را مدیون آنها هستیم. شهدا از بهترین سرمایه خود که جان‌شان بود گذشتند تا امروز ما شاهد پیشرفت، تعالی و سربلندی و عزت ایران باشیم.
راه شهدا پرفروغ و روشن است و ما باید راه‌شان را ادامه دهیم تا آنچه که آنها می‌خواستند در کشورمان احیا شود که انجام چنین کاری با شعار نمی‌شود، بلکه باید عمل کرد. در همین رابطه با عمل به وصایای شهدا که مهمترین وصیت‌شان تبعیت از ولایت‌فقیه است، می‌توانیم از این انقلاب حراست کرده و در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کنیم. همه‌ی مسئولان، اعم از فرهنگی، آموزشی و اداری باید دست به دست هم دهند تا بتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.
صدا و سیما با تولید آثار فاخر، مانند ساخت فیلم و چاپ کتاب خاطرات شهدا و جانبازان می‌توانند حماسه‌های خلق شده در دوران انقلاب و دفاع مقدس را برای آحاد جامعه به تصویر کشیده و یا تداعی کنند. انجام چنین کارهای فرهنگی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و الگوبرداری آحاد جامعه از سیره‌ی آنها بسیار مؤثر باشد.

زنان با حفظ حجاب‌شان به شهدا ادای دین کنند
مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین؛ حافظ خون شهدا بودن و حراست از آرمان‌های والای آنها را بزرگترین دین نسبت به شهدا می‌داند. امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون هزاران خون شهیدی هستیم که هر کدام عزیز یک خواهر، مادر، همسر، فرزند و پدری بودند ولی به خاطر امنیت ما از جان‌شان گذشتند.
امروز وظیفه‌ی ماست که در مسیر آرمان‌های شهدا و جمهوری اسلامی و براساس منویات رهبری و قوانین حرکت کنیم تا بتوانیم ارزشهای اسلام را در جامعه پیاده نماییم. زنان جامعه با حفظ حجاب و رعایت عفاف، مدیریت درست خانواده و تربیت صحیح فرزندان می‌توانند دین خود را نسبت به ایثارگری‌های شهدا ادا کنند و وجدان‌شان پیش آنها آسوده باشد و شرمنده آنها نباشند.

جوانان را با ایثار اجتماعی آشنا کنیم
حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ همه‌‌ ما مدیون شهدا هستیم و بایستی از سیره‌ی آنها الگوبرداری کنیم تا بتوانیم در ادامه دادن راه‌شان درست عمل کنیم. با انجام اقدامات فرهنگی می‌توانیم روحیه‌ی ایثار و شهادت را بین قشرهای مختلف مردم، به ویژه جوانان، اشاعه دهیم تا آنها هرچه بیشتر با عناصر ایثار اجتماعی آشنا شوند. باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا زمینه ی تجلیل و تکریم از این قشر معظم در جامعه، بیشتر فراهم شود.

با صداقت و درستی، کار کنیم
علی‌اکبر اسدالهی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین؛ راهی که شهدا انتخاب کردند و رفتند باید همان مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم رضایت آنها را جلب کنیم. در این راستا هر کسی در هر جایگاه و موقعیت کاری که هست باید با صداقت، درستی و سلامت کار کند و کار مردم را انجام دهد که رضایت مردم می‌تواند زمینه ی ادامه دادن راه شهدا را فراهم سازد.
ما براساس وظایف اداری کار می‌کنیم و بابت آن حقوق می‌گیریم ولی شهدا بدون هیچ چشمداشتی جان خود را فدا کردند تا امروز ما در آرامش باشیم. صداقت، درستکاری، پاک‌دستی و قانون‌گرایی مهمترین خواسته‌های امروز شهدا از ماست که باید انجام دهیم تا بتوانیم دین خود را نسبت به آنها ادا کنیم.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری
علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین معتقد است؛ همه‌‌ افراد جامعه که شخصیتی حقیقی یا حقوقی دارند باید سیره و منش شهدا را بین مردم تبلیغ کنند تا همگان به آن عمل نمایند. رجوع قشرهای مردم به آرمان‌های شهدا که مهمترین آن تبعیت از ولایت‌فقیه و شناخت ولی‌زمان است مهمترین دین آحاد جامعه به شهدا است. فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش بسزایی در معرفی آرمان‌های شهدا به مردم دارد که در این حوزه کارهای خوبی انجام شده ولی باید بیش از این انجام داد.
انتهای پیام

captcha