واکنش سیاسیون الجزایر به کناره‌گیری بوتفلیقه
کد خبر: 3797318
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

واکنش سیاسیون الجزایر به کناره‌گیری بوتفلیقه

گروه بین‌الملل ـ عبدالقادر بن قرینه، نامزد اسلامگرای الجزایر، با انتقاد از تصمیمات اخیر بوتفلیقه، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، درباره انتخابات او را به تکبر مفرط متهم کرد.

الجزایر به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ عبدالقادر بن قرینه، نامزد اسلامگرای ریاست جمهوری الجزایر، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: برخی که راه‌حل‌های قانونی را به دلیل تکبر افراطی و تنگ‌نظری خود نمی‌پذیرند، چگونه اکنون می‌خواهند مشروعیت واقعی را قبول کنند؟

این توئیت بن قرینه رئیس حزب اسلامی «جنبش سازندگی ملی» در واکنش به تصمیمات شامگاه دوشنبه بوتفلیقه مبنی بر کناره‌گیری از ریاست جمهوری، تأخیر در برگزاری انتخابات، ایجاد اصلاحات گسترده در حکومت و برپایی همه‌پرسی برای تصویب قانون اساسی جدید  منتشر شد.

بوتفلیه شب گذشته در پیامی به ملت الجزایر از انجام انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار بود روز 18 آوریل مصادف با 29 فروردین ماه 1398 برگزار شود، بعد از برگزاری سمپوزیوم مستقل ملی زیر نظر کمیته ملی و مستقل انتخابات خبرداد و تصریح کرد: زمان دوره ریاست جمهوری، ساختار و خط مشی‌های آن براساس متن قانونی ویژه و برگرفته از تجربیات بین‎المللی خواهد بود.

واکنش سیاسیون الجزایر به کناره‌گیری انتخاباتی بوتفلیقه

عبدالقادر بن قرینه، نامزد اسلام‌گرای ریاست‌جمهوری الجزایر

وی عبدالوهاب دربال، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات کشور، را برکنار و این هیئت را منحل کرد.

بوتفلیقه همچنین استعفای احمد اویحیی، نخست‌وزیر الجزایر، را پذیرفت و نورالدین بدوی، وزیر کشور، را جایگزین او کرد.

کنفرانس الجزایر

همچنین اخضر ابراهیمی، دیپلمات کهنه‌کار و وزیر خارجه پیشین الجزایر، ریاست کنفرانسی را که رئیس‌جمهوری الجزایر درباره آینده سیاسی کشورش پیشنهاد داده بود برعهده می‌گیرد. این کنفرانس الجزایری شامل نمایندگان تظاهرکنندگان نظیر جمیله بوحیرد،‌ زهره ظریف بیطاط و اخضر بورقعه خواهد بود.
 
اخضر ابراهیمی پس از دیدار با بوتفلیقه اظهار کرد که با توجه به شرایطی که در حال حاضر کشور دارد، بوتفلیقه مرا در جریان اتفاقات جاری الجزایر و تصمیمات مهمی که قصد اتخاذ آنها را دارد قرار داد.
اخضر ابراهیمی
اخضر ابراهیمی، وزیر خارجه پیشین الجزایر
او ضمن ابراز خوش‌بینی خود از این تحولات، گفت: صدای مردم به ویژه جوانان شنیده شده است و یک مرحله جدید و سازنده که بسیاری از مشکلات ما را رفع کند، خیلی زود آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

captcha