چگونگی فعالیت پیشکسوت قرآنی در مدارس اصفهان
کد خبر: 3797390
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

چگونگی فعالیت پیشکسوت قرآنی در مدارس اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه دارالهدی در اصفهان با 25 سال سابقه فعالیت تلاش کرده است تا دوره‌هایش را رایگان برگزار کند؛ دبیرستان‌های مختلف شهر اصفهان میزبان این جلسات است و دانش‌آموزان به همراه والدین در این کلاس‌ها حضور می‌یابند.

چگونگی فعالیت پیشکسوت قرآنی در مدارس اصفهان

به گزارش ایکنا؛ از جمله مؤسسات و مجموعه‌های مردمی که سابقه بیش از ربع قرن فعالیت دارد و از بطن جلسات سنتی قرآن برخاسته است و به دلیل دادن نظم و نسق خاص در قالب مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کند، مجموعه دارالهدی در اصفهان است. این مجموعه مردمی با مدیریت سیدناصر رضوی اداره می‌شود.
این مؤسسه قرآنی تاکنون 69 ترم با محوریت سرفصل‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن، صوت و لحن، تفسیر، تجوید سطح یک و دو، ترتیل در بخش آقایان و بانوان بالای هشت سال برگزار کرده است. در کنار آن نیز دوره تفسیر قرآن و کلاس ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال برپا می‌شود.
رضوی درباره علت راه‌اندازی مجموعه دارالهدی گفت: این مرکز قرآنی ـ مردمی از مجموعه‌های مردمی شهر اصفهان است که بدون دریافت کمترین شهریه‌ای از قرآن‌آموزان تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در این مجموعه قرآنی شرط سنی به منظور پذیرش بیشتر از علاقه‌مندان به‌ گونه‌ای است که از کودکان هشت تا 80 سال در کلاس‌های مختلف صوت و لحن، تجوید، تفسیر و مفاهیم حضور پیدا می‌کنند. همچنین تاکنون طی ربع قرن فعالیت مؤسسه، 69 ترم برگزار شده است.
رضوی اظهار کرد: این مرکز بدون در اختیار داشتن مکانی مستقل و با بهره‌گیری از فضای دبیرستان‌های دخترانه‌ و پسرانه، دوره‌ها را پس از هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش و یا مدیر مدارس برپا می‌کند و گاهی نیز دانش‌آموزان همراه با اولیا و معلمان مدارس نیز حضور دارند و به اندازه‌ای از این دوره‌ها استقبال شده است که با ازدحام جمعیت روبرو هستیم.
وی با تشکر از مسئولان آموزش و پرورش که زمینه همکاری را برای برپایی این دوره‌ها فراهم کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر دوره‌هایی ویژه آقایان به صورت متمرکز، جمعه‌ها از صبح تا ظهر، در دبیرستان دخترانه کاردانپور شهر اصفهان واقع در میدان قدس(طوقچی)، خیابان سروش، کوچه ۶۶(بهار آزادی) برگزار می‌شود.

چگونگی فعالیت پیشکسوت قرآنی در مدارس اصفهان
این پیشکوست قرآنی اضافه کرد: همچنین برای بانوان نیز چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی طی دوشنبه و پنجشنبه هر هفته در بازه زمانی صبح تا ظهر برگزار می‌شود. این دوره در حال حاضر در خیابان آیت‌الله طیب، مقابل جهان‌نما، کوچه سرلت، کوچه شهید امامی، پلاک ۲۶ تشکیل می‌شود. از مزایای این دوره این است که اتاق بازی کودکان برای بانوانی که همراه با فرزندان در این جلسه حضور دارند در نظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مربیان مجموعه تربیت‌شده مؤسسه هستند یا خیر؟ گفت: می‌توانم بگویم که تعدادی از این مربیان از قرآن‌آموزان خود مجموعه بوده‌اند که گاهی در دوره کودکی و نوجوانی در دوره‌های مؤسسه حضور پیدا می‌کردند و استمرار حضورشان تا بزرگسالی ادامه داشت و از بررسی علاقه‌شان به تدریس و استعدادیابی آنها و دارا بودن ظرفیت این امر، در حال حاضر به تدریس پرداخته‌اند.
رضوی بیان کرد: از جمله این قرآن‌آموزان می‌توان به فاطمه پوستین‌دوز اشاره کرد که در کنار داوری مسابقات در سطح کشور، کلاس‌های تخصصی نیز دارد که به اذعان خودش کم‌نظیر است.
وی با اشاره به فعالیت هر روزه دفتر مراجعات مردمی مؤسسه، ادامه داد: همچنین کارگاه‌های مشاوره قرآنی ویژه خانواده‌ها و قرآنیان و جلسات سخنرانی به صورت مناسبتی درباره موضوعات خاص در این مجموعه تشکیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha