سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از شهدا گناهی نابخشودنی است
کد خبر: 3797398
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
حجت‌الاسلام رهبر:

سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از شهدا گناهی نابخشودنی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید به گونه‌ای رفتار کنند که بتوانند در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگوی خون شهدا باشند، افزود: سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از خون شهدا گناهی نابخشودنی و به معنای ضربه زدن به آرمان‌های آنهاست.

آرمان شهدا، برچیدن فساد و برقراری عدالت است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه قرآن کریم و سیره بزرگان دین آمیخته با شهادت است، اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) به غیر از امام دوازدهم و اکثر یاران این بزرگواران به شهادت رسیدند و آرزوی انسان مؤمن این است که در راه خدا جانبازی کرده و با شهادت از دنیا برود. طبق آیات قرآن کریم، بهشت شهید فراتر از سایر بهشت‌ها است و شهدا جایگاه و مقام والایی دارند.
وی بیان کرد: شهادت بر پایه ایمان به خدا، مبدأ و معاد و رسالت بنا شده است. شهید جانبازی می‌کند تا دین و نام خدا پایدار بماند. اگر شهادت نبود، طبق فرموده قرآن کریم، همه مکان‌هایی که مخصوص پرستش خداست، از میان می‌رفت؛ بنابراین شهادت باعث شده دین باقی بماند، مثل حادثه کربلا که دنیا را تکان داد. شهدا با مقامات معنوی خود دین و خداپرستی را پایدار نگاه داشته و با خون خود این درخت را آبیاری می‌کنند.

وصیت‌نامه شهدا؛ الگویی برای سبک زندگی
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه وصیت‌نامه شهدا دل انسان را می‌لرزاند، گفت: وقتی شهدای نوجوان و جوان چنین وصیت‌نامه‌های پرشوری نوشته، غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند و جان خود را در این راه فدا کردند، باید نام و یاد آنها زنده نگه داشته شده و وصیت‌نامه‌هایشان الگو شود. برخی از رسانه‌ها روزانه قسمت‌هایی از وصیت‌نامه شهدا را منتشر می‌کنند که کار خیلی خوبی است. یاد شهدا را باید با نامگذاری مراکز و خیابان‌ها به نام آنها و انتشار وصیت‌نامه‌هایشان گرامی داشت تا مردم با سبک زندگی آنها آشنا شوند و درس بگیرند.
حجت‌الاسلام رهبر اظهار کرد: همان‌طور که سعی در نهادینه ساختن فرهنگ توحید و نماز در جامعه داریم، آیات مربوط به جهاد و شهادت نیز باید در سخنرانی‌ها و مقاله‌ها مطرح شود تا غبار فراموشی به خود نگیرد. احیای فرهنگ شهادت به تجلیل از مقام شهدا، انتشار وصیت‌نامه آنها و نیز تبیین این فرهنگ برمی‌گردد، مثلاً شایسته است که در کتاب‌های درسی مطالبی راجع به شهادت بیان شود تا دانش‌آموزان با عظمت کار شهدا آشنا شوند.

پاسداری از خون شهدا در درجه اول به عهده حکومت است
وی بر لزوم شناخت افراد جامعه با مسئولیت خود در برابر خون شهدا تأکید کرد و گفت: بنده وقتی به زیارت شهدا رفته و مزار شهدای جوان و نوجوان را می‌بینم، خاک مزار آنها را به عنوان تبرک و تواضع به صورت خود می‌کشم. چرا نباید قدردان حرکت و مجاهدت آنها باشیم؟ شهیدی می‌گوید خواهرم! حجاب تو از خون من برتر است، ولی آیا امروز در جامعه به این مسئله توجه می‌شود. مسئولان در خواب‌اند و کاری با این ندارند که مواد مخدر، فساد، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه رواج دارد. در درجه اول، حکومت باید پاسدار خون شهدا باشد و پاسداری از خون شهدا فقط به نمایش عکس آنها نیست، بلکه به احیای فرهنگی است که برای آن به شهادت رسیدند، یعنی پیوستگی با ولایت فقیه و پاسداری از ارزش‌ها به خصوص حجاب که زیاد بر آن تأکید می‌کردند.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: وظیفه مسئولان این است که ضمن زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، به گونه‌ای رفتار کنند که بتوانند در پیشگاه مردم و خدای تعالی پاسخگوی خون شهدا از صدر اسلام تاکنون باشند؛ بنابراین باید آرمان‌های شهدا را ارج نهند و آنچه شهدا در طلب آن بودند، حاکمیت اسلام، برچیده شدن فساد، برقراری عدالت و حفظ آرامش و ناموس و شرف انسانی بود.
وی بیان کرد: سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از خون شهدا گناهی نابخشودنی بزرگی بر گردن آنها و به معنای ضربه زدن به آرمان‌های آنهاست.
انتهای پیام

captcha