سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های قرآنی شعاری بیش نیست/ خلف وعده مسئولان نسبت به مؤسسات
کد خبر: 3797508
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های قرآنی شعاری بیش نیست/ خلف وعده مسئولان نسبت به مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان گفت: امسال، مسئولان به وعده‌های خود درخصوص حمایت مالی از مؤسسات قرآنی عمل نکردند و هیچ مؤسسه‌ای از مقدار بودجه تخصیص داده شده راضی نیست.

مسئولان به وعده‌های خود در قبال مؤسسات قرآنی عمل نکردند

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره کم‌وکیف فعالیت‌های قرآنی در سال 97 اظهار کرد: سالی که گذشت، به لحاظ اجرای برنامه‌های قرآنی توسط مؤسسات مردمی سال خوبی بود، ولی از لحاظ حمایت‌های دولتی و بودجه‌ای باید گفت متأسفانه بودجه‌های دولتی برای فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا نکرد و مسئولان نیز در این زمینه همکاری ممتازی نداشتند.
وی افزود: مؤسسات با دست خالی و کمک‌های مردمی فعالیت‌های خوبی انجام دادند، اما به‌دلیل عدم حمایت‌های لازم دولتی، کمبود امکانات و بودجه، انتظاری که از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌رفت، محقق نشد. مؤسسات قرآنی که در بطن جامعه ریشه دارند، فعالیت‌هایی انجام دادند که اگر بخش‌های دولتی همکاری لازم را داشت، با کیفیت بهتری انجام می‌شد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان بیان کرد: صدا و سیما می‌تواند تلاش گسترده‌ای برای بهبود کیفیت فعالیت‌های قرآنی انجام دهد، هر چند برای انجام این کار نیاز به بودجه دارد. شهرداری نیز در تبلیغات شهری با نصب بیلبورد می‌تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد که البته این نهاد نیز همانند صدا و سیما طلب بودجه می‌کند و نهایتا بحث تبلیغات مختل می‌ماند.
خاکساری‌هرندی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی به لحاظ کیفیت فنی و آموزشی، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند، اما نهایتاً با کمبود بودجه مواجهند که اگر در این زمینه با آنها همکاری شود، با توکل بر خدا فعالیت‌ها و حرکت‌های بهتری می‌توانند انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان به وعده‌های خود در خصوص حمایت مالی از مؤسسات عمل نکردند و هیچ مؤسسه‌ای از مقدار بودجه تخصیص داده شده راضی نیست. در واقع سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی شعاری بیش نیست و حرکت‌های اولیه چندانی دیده نشده است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان اضافه کرد: سابق بر این، پوشش بیمه‌ای فعالان قرآنی گسترده‌تر بود، ولی امروزه محدودتر شده است، بسیاری از افراد از دامنه بیمه حذف شده‌اند و امنیت شغلی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.
انتهای پیام

 

captcha