اختتامیه جایزه خاتم در اواخر اردیبهشت/ ۶۰۰ اثر ارزیابی شدند
کد خبر: 3797537
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

اختتامیه جایزه خاتم در اواخر اردیبهشت/ ۶۰۰ اثر ارزیابی شدند

گروه ادب ــ رئیس چهارمین دوره جشنواره خاتم از اختتامیه این جایزه در اواخر اردیبهشت خبر داد و گفت: ۶۰۰ اثر در این دوره داوری و ارزیابی شدند.

اختتامیه جایزه خاتم در اواخر اردیبهشت/۶۰۰ اثر ارزیابی شدند

علی‌اکبر اشعری، رئیس چهارمین جشنواره خاتم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: در چهارمین دوره جشنواره خاتم بیش از ۶۰۰ اثر در بخش بزرگسال و کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شد که در میان آن‌ها آثاری از کشور‌های گوناگون مانند سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و آذربایجان حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه این جشنواره چند سالی است که آغاز به کار کرده و در سال‌های اول برگزاری چندان شناخته شده نبود، اما امسال شاهد ارسال آثار بیشتری از استان‌های کشور هستیم و نویسندگان شناخته‌شده نیز در آن حضور دارند که این امر می‌تواند جشنواره را بیش از پیش تقویت کند.

اشعری در ادامه به داوری آثار اشاره کرد و گفت: در بخش کودک و نوجوان سه داور و در بخش بزرگسال پنج داور آثار را بررسی و ارزیابی می‌کنند که مرحله نخست داوری‌ها تا هفته آینده به اتمام می‌رسد و پس از آن آثار انتخابی به مرحله دوم داوری راه می‌یابند و نتایج داوری مرحله دوم، نامزد‌های مرحله نهایی را تعیین می‌کند و در نهایت برگزیده‌ها انتخاب خواهند شد.

وی در پایان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: مراسم همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مؤسسه شهر کتاب برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود این جشنواره درباره نگارش داستان کوتاه با محوریت پیامبر اکرم(ص) است و هر سال همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha