ملاقات عمومی برای مسئولان؛ فرصتی برای شنیدن مشکلات مردمی ‌
کد خبر: 3797541
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

ملاقات عمومی برای مسئولان؛ فرصتی برای شنیدن مشکلات مردمی ‌

گروه اجتماعی ــ استاندار مازندران در ملاقات عمومی مردم شهرستان آمل با بیان اینکه هر میزانی که سیستم ما و ساختار ما هم عادلانه‌تر باشد هم هوشمندتر و طبیعتاً گلایه‌ها کمتر است، گفت: به جهت محدودیت در منابع مالی و انسانی اینگونه ملاقات عمومی برای مسئولان فرصتی برای شنیدن مشکلاتشان است.

مسئولان ارتباط نزدیک با مردم برقرار کنندبه گزارش ایکنا از مازندران، احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران، دراولین ساعات از صبح روز سه‌شنبه، 21 اسفندماه ‌در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل با همراهی سیدجعفر رسولی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل، معاونان استاندار، طالبی دادستان شهرستان آمل، مدیران کل استان ودیگر مسئولان استانی و شهرستانی جهت عطرافشانی از قبور متبرک شهدا این امامزاده حضور بهم رساندند.
سپس استاندار مازندران برای پاسخگویی و رفع چالش‌های پیش‌روی مردم، با هماهنگی‌های از قبل تعیین شده، ملاقات عمومی مردمی را در فرمانداری شهرستان آمل برگزار کرد که تا عصر دیروز به طول انجامید. 
در پایان این ملاقات احمد حسین‌زادگان در مصاحبه با خبرنگاران شهرستان آمل هدف از اینگونه ملاقات شهرستانی را پیگیری موانع بروکراسی اداری و مسئله اشتغال، توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دانست و افزود: همین که به مردم احترام بگذاریم و کرامتشان را حفظ کنیم و در رفع برخی از مشکلات آنها اقدام کنیم آنها راضی می‌شوند.
وی با بیان اینکه با حضور فرماندار، معاونان و مسئولان و امام جمعه شهرستان و پیگیری مستقیم آنها در مجموع به نظر می‌رسد که مردم از این ملاقات عمومی رضایت داشتند، افزود: ما منتظریم تا دستگاه‌های اجرایی و مدیران کلی که امروزدر بخش‌های مختلف مستقر شدند و ما را همراهی کردند با مکاتبات و درخواست‌هایی که شده و دستورهایی که صادر کردیم اینها را مورد بررسی قرار بدهند و نتایج خوبی حاصل شود. 
حسین‌زادگان درباره استمرار ملاقات عمومی مسئولان در شهرستان‌ها گفت: این شیوه‌ای که ما در حال حاضر شروع کردیم و از شهرستان سوادکوه، نوشهر، چالوس و بابل ... و بالاخره آمل هم آمدیم، مردم هم کاملاً اشراف دارند، کارگروه‌های مختلف در استان پیگیری‌های مهم و اساسی استان را دارند، از  طریق سامانه نمتا این ارتباط مردم با مسئولان برقرار می‌شود و فرماندهان به‌عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها هر هفته سه‌شنبه‌ها ملاقات‌های عمومی دارند که مردم از این طریق مشکلاتشان را برطرف کنند. 
استاندار مازندران حضور خود را به صورت مشخص اینگونه بیان کرد و گفت: حضور ما در شهرستان‌ها به خاطر این هست که احیاناً اگر مواردی بوده که شاید آقایان فرماندهان پیگیری کردند ولی نتوانستند و یا خدای ناکرده بی‌توجهی توسط مسئولی شده اینها را ورود پیدا کنیم. 
وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان باید در بین مردم زندگی کنند و در سطح شهر حوزه‌های مختلف و موانع و مشکلات مردم را بشنوند، افزود: خوشبختانه دستورالعمل دولت، تکریم ارباب رجوع و توجه جدی به بحث ملاقات مردمی و ارتباطات با مردمی و رصد مشکلات آنها برای رفع موانع پیشرفت و رونق اقتصادی مردم است.
حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه اگر مردم روزهای خاصی را جهت ملاقات عمومی نزد فرماندار یا امام جمعه شهر می‌روند نشان بر این نیست که ساختار اداری بیمار است یا کارآیی ندارد، گفت: اولا منابع و امکانات ما محدود هست و طبیعتا ما نمی‌توانیم در یک حوزه پاسخگو باشیم مثلاً در 220 مورد طرح‌های اجرایی هادی امکان ندارد بتوانیم یکجا این مشکلات را حل کنیم. دهیار روستا به خاطر مسئولیتی که دارد و شورای روستا به خاطر نمایندگی که از مردم دارد به فرمانداری مراجعه می‌کنند.
وی با تأیید این مطلب که هر میزانی که سیستم ما و ساختار ما هم عادلانه‌تر باشد هم هوشمندتر و طبیعتاً گلایه‌ها کمتر است، افزود: به جهت محدودیت در منابع مالی و انسانی اینگونه ملاقات عمومی برای مسئولان فرصتی برای شنیدن مشکلاتشان است.
استاندار مازندران گفت: از آنجایی که ماهیت نظام ما مردمی است و مسئولان ما هم ان‌شاءالله که همه مردمی هستند ‌مسئولان این ارتباط نزدیک را با مردم برقرار می‌کنند و حرف دلشان را گوش داده و در حد امکان سعی می‌کنند در این رابطه مشکلات مردم را حل کنند.
انتهای پیام
 
captcha