حل مشکلات لرستان در گرو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است
کد خبر: 3797550
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

حل مشکلات لرستان در گرو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است

گروه اقتصاد ــ نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تاکید بر تقویت تعقل و خردورزی گفت: مشکل لرستان با همین دانش‌بنیان حل می‌شود چون فعالیت‌های سنتی و کشاورزی بیش از این پاسخ‌گو نیست مگر این‌که دانش‌بنیان شود و نوآوری به این حوزه‌ها وصل شود.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد عصر سه‎شنبه، بیست و یکم اسفندماه در دیدار با معاون فناوری رئیس‌جمهور، اظهار کرد: جدیتی که اقتصاد دانش‌بنیان را دنبال می‌کنید ارزشمند است و بابت این تلاش تشکر می‌کنیم.
وی با بیان این‌که خداوند متعال، انسان را خلاق، مبتکر و نوآور آفریده است، گفت: در میان اسامی خداوند متعال، خالق، فاطر و بدیع بیش‌از تمامی اسامی تکرار شده است و پیامی روشن دارد که خداوند متعال بر نوآوری بدیع بودن تکیه فراوان دارد و انسان را با عقل، فکر، خرد و اندیشه آفریده است و بال نوآوری را در وجود آدمی نهاده است.
وی با اشاره به این‌که خداوند دو بال عقل و دانش را به انسان اعطا کرده است، اضافه کرد: ما باید عقل را به کار بگیریم و این در حالی‎است که دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به‌کارگیری عقل و خرد و پرورش را یاد نمی‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ما باید این تعقل و خردورزی را تقویت کنیم چراکه اساس همه امور به این دو محور بستگی دارد، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حرکتی جدی آغاز شد و خوشبختانه امروز نتایج ارزنده را به‌دنبال داشته است.
میرعمادی عنوان کرد: مشکل استان با همین دانش‌بنیان حل می‌شود چون فعالیت‌های سنتی و کشاورزی بیش از این پاسخ‌گو نیست مگر این‌که دانش‌بنیان شود و نوآوری به این حوزه‌ها وصل شود.
وی گفت: این یک ضرورت برای استان است و راه‌‌حل مشکل بیکاری استان در این است که مشکلات به مدد نوآوری برطرف شوند.
آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: در استان لرستان استعدادهای فراوان و جوانان پرانگیزه داریم اما چون این ایده‌ها درگیر و دار کارهای اداری گیر می‌کنند و فرآیند طولانی رسیدگی به آن‌ها باعث می‌شود این ایده‌ها رها شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: در بخش تجاری‌سازی و تولید نیازمند به حمایت جدی نیاز داریم و انتظار داریم دست این جوانان خلاق در این قسمت گرفته شود، مسائل اشتغال، تولید و خدمات ما با این روش حل می‌شود و با این حمایت حضرت‌عالی قطعاً رفع می‌شود.
وی گفت: اتوبوس فضایی که از ایده نوآورانه دو جوان لرستانی آغاز شد اکنون یک نمونه موفق است و از نمونه ایده‌های نوآورانه جوانان است و رسیدن این ایده‌ها به نتیجه مطلوب، کمک و همکاری را طلب می‌کند.
امام‌ جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: موازی‌کاری مضر است و ضمن موجب شدن هدررفت سرمایه و به ثمر نرسیدن کارها، این تفکر باید آموزش را هزینه نبیند و وظیفه اصلی دولت آموزش است.
وی بیان کرد: استان‌هایی که تازه شروع کرده‌اند، نیازمند آموزش‌های تخصصی هستند و اگر هدایت شوند و فکر و ایده‌ها را پرورش دهند، می‌تواند استان را در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دهد. هرقدر در بُعد نرم‌افزاری آموزش و توانمندسازی علمی و فکری کار کنیم می‌تواند در تقویت استان از نظر دانش و فناوری اثرگذار باشد.
میرعمادی تأکید کرد: جهت‌گیری ما باید به سمت کارهای دانش‌بنیان باشد و این را عقل ما می‌گوید که وقتی می‌توان از نعمت‌های بهتر استفاده کرد چرا این کار را نکنیم، این امر نیاز به هدایتگری دارد و چشم امیدشان به این است که دست‌شان گرفته شود.

انتهای پیام

captcha