موقوفه میرمحمد صادق خوانساری در اصفهان احیا می‌شود
کد خبر: 3797617
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

موقوفه میرمحمد صادق خوانساری در اصفهان احیا می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه غرب استان و حمایت آیت‌الله حاج سید محمد ابن رضا موقوفه میرمحمد صادق خوانساری در غرب استان اصفهان احیا می‌شود.

موقوفه میرمحمد صادق خوانساری در غرب استان اصفهان احیا می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی معینی اظهار کرد: در راستای شناسایی، احیا و اجرای نیت واقفان نیکک اندیش با محوریت صیانت از حقوق موقوفات در جهت احیای موقوفه میرمحمد صادق خوانساری نشتی بین مسئولان ادارات اوقاف و امور خیریه غرب استان(فریدن، خوانسار وگلپایگان) با حضور آیت‌الله سید محمد ابن رضا در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خوانسار برگزار شد.
وی در ادامه افزود: مراحل قانونی و ادارای احیای این موقوفه در حال سپری است که برای سرعت بخشیدن به این روند این نشست برگزار شد تا از کمک کلیه رئوسای ادارات اوقاف استان و همچنین آیت الله سید محمد ابن رضا در این راستا نیز استفاده شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن اضافه کرد: کاربری موقوفه میرمحمد صادق خوانساری که در محل روستای هزارجریب فریدن واقع شده کشاورزی است و مساحت آن نیز بالغ بر 800 هکتار است.
معینی ادامه داد: براساس وقف نامه میرمحمد صادق خوانساری که توسط واقف نیک اندیش آن در سال 1313 هجری قمری تنظیم شده است عواید حاصل از این موقوفه باید در راستای هزینه های حوزه علمیه هزینه شود.
وی در پایان افزود: در پایان این نشست از نمایشگاه و موزه حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) خوانسار بازدیدی به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha