کتاب آثار داستان‌نویسان جوان مشهدی رونمایی شد
کد خبر: 3797684
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
در شصتمین نشست سه‌شنبه‌های به‌نشر؛

کتاب آثار داستان‌نویسان جوان مشهدی رونمایی شد

گروه ادب ــ کتاب «به‌صرف عصرانه» شامل آثار داستان‌نویسان جوان مشهدی در قالب شصتمین نشست عصرانه داستان‌نویسان رضوی و سه‌شنبه‌های به‌نشر رونمایی شد.

کتاب آثار داستان‌نویسان جوان مشهدی رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات به‌نشر؛ برنامه رونمایی از کتاب «به‌صرف عصرانه» شامل ۲۲ داستان از داستان‌نویسان جوان مشهدی در قالب شصتمین نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی در سه‌شنبه‌های به‌نشر» با عنوان ثابت سلسله‌نشست‌های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» برگزار شد. برگزاری این نشست‌ها از دی‌ماه سال ۹۶ با دبیری سعید تشکری به‌طور هفتگی در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) بود.

در این مراسم، سعید تشکری گفت: اگر من در سن و سال شما بودم و چنین اتفاقی برایم رخ می‌داد شاید خوشبخت‌تر بودم. ما در دوران جوانی مطالبه داشتیم، اما کسی جدی نگرفت و مجبور شدیم سال‌ها برای دل خودمان داستان بنویسیم و بخوانیم در حالیکه حضور شما در این جلسات به معنای مطالبه است و می‌توانید بعد از برگزاری ۶۰ جلسه به آن رویا‌هایی که قرار است، با هم بسازیم نزدیک‌تر شوید. اکنون و با انتشار این اثر به خوان اول رسیده‌ایم. داستان‌های برگزیده «به صرف عصرانه» با دقت میلی‌متری انتخاب شده‌اند که می‌توان نام «داستان» را بر روی آن‌ها گذاشت و می‌توانند از خودشان دفاع کنند.

نویسنده رمان «مفتون و فیروزه» گفت: امیدوارم سلسله نشست‌های «عصرانه داستان نویسان رضوی» بتواند در حوزه ادبیات مدافع داستان نویسی رضوی این شهر باشند. اکنون داده‌های این نشست‌ها به برکت حضرت رضا (ع) به شکفتگی رسیده است. گمان می‌کنم با حضور در این جلسات در یک رواق و یا شبستان حرم مطهر رضوی قرار داریم و بسیار خرسندم دفتر نخست کتابی که با همکاری تمامی جوانان داستان‌نویس رضوی نوشته شده، اکنون منتشر شده است.

تشکری ادامه داد: کتاب «به صرف عصرانه» در ۱۷۶ صفحه در دفتر اول شامل ۲۲ داستان کوتاه از نویسندگانی همچون جواد نعیمی، دو داستان از مونا بدیعی جوان، بتول پادام با دو داستان، فرزانه توابکی با دو داستان، رضا خوشه بست، سه داستان از کوروش تشکری، مریم رمضانی با سه داستان، ام البنین ماهر با دو داستان، طیبه سیدی، مریم فخریان، زهره جعفرزاده، نوید ظریف کریمی و دو داستان از فاطمه کنعانی است.

وی گفت: «گرسنه»، «یک جفت کیشکیلک»، «یعقوبعلی و عذرا»، «خورشید روی نردبان»، «گوش بُر»، «آقای هنکار»، «هاتی بِرو»، «خارج قسمت زندگی»، «غریو»، «تیسیچا آفرین»، «فقط هشت قِران»، «انیس»، «بهانه»، «صخره»، «پرتره عشق»، «ساغر»، «محمدرضا»، «رها»، «حرف‌های مگو»، «مرا به خانه‌ام ببر»، «حرکت»، «پیراهن دعبل» عناوین داستان‌های این کتاب هستند.

کتاب «به صرف عصرانه» با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۸ هزار تومان چاپ شده است.

انتهای پیام

captcha