مانور نمادین پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در مدارس کردستان برگزار شد
کد خبر: 3797727
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

مانور نمادین پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در مدارس کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی ــ مانور آمادگی و مراسم نمادین آموزشی- پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها امروز، ۲۲ اسفندماه در در مدارس استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوش‌گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در مراسم نمادین آموزشی- پیشگیری از حوداث احتمالی و آئین نکوداشت سنت کهن و دیرینه چهارشنبه سوری امروز، 22 اسفندماه در دبیرستان پسرانه خیام ناحیه دو سنندج برگزار شد، متأسفانه مراسم چهارشنبه سوری به یک پدیده ترسناک و همراه با رعب و وحشت برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو و انتقال فرهنگ اصیل و ناب ایرانی – اسلامی را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به اهمیت آموزش صحیح مقابله با حوادث و خطرات احتمالی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و بلااخص اصحاب رسانه این اهداف محقق و نتایج مثبت و مطلوب آن در کل جامعه تسری پیدا کند.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم با روشن کردن آتش، سازمان آتش‌نشانی با کمک هلال احمر و عوامل و کارکنان آموزشگاه و گروه دانش‌آموزی دادرس به اطفاء حریق فرضی پرداختند و در این اقدام نمادین، ضمن ارائه آموزش‌های عملی و طرح مباحث آموزشی، دانش‌آموزان و خانواده ها و سایر مخاطبان حاضر در مراسم را با خطرات و آسیب‌های پیش رو آشنا شدند.
در ادامه این برنامه یکی از کارشناسان جمعیت هلال احمر استان کردستان به بیان مطالبی در خصوص حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال پرداختند و به صورت عملی اقداماتی در این راستا برای دانش‌آموزان انجام دادند.
انتهای پیام

captcha