پویش حفظ سوره مبارکه فجر در زنجان
کد خبر: 3797737
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

پویش حفظ سوره مبارکه فجر در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه پویش حفظ سوره مبارکه فجر یکی از مهمترین فعالیت‌های قرآنی این کانون در سال ۹۷ بود، گفت: علاوه بر آن قرائت دسته‌جمعی سوره مبارکه فجر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز در مساجد انجام شده است.

پویش حفظ سوره مبارکه فجر در زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در سال 97 اظهار کرد: یکی از این فعالیت‌ها طرح تفسیر کوتاه جزءهای پنجم و ششم قرآن کریم به میزبانی استان مازندان بود که در این زمینه اقداماتی در استان انجام شد که بیش از 100 نفر در این مسابقات شرکت کردند و کتب مربوطه بین کانون‌های مجری طرح توزیع شد.
وی اجرای طرح 1452 را از مهمترین فعالیت‌های قرآنی در راستای تربیت حافظان برشمرد و گفت: این طرح شامل حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم بود و سهمیه در نظر گرفته شده برای استان زنجان 28 کلاس و هر کلاس 15 تا 20 نفره بود.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: در این طرح هم در کنار تشکیل جلسه با حضور مدیران خانه‌های نور استان، کانون نورالمبین مسجد حضرت علی‌اکبر(ع) زنجان به عنوان کانون مجری انتخاب و ضمن امضاء تفاهم‌نامه همکاری جهت اجرای برنامه، اطلاع‌رسانی توسط کانون مجری به خانه‌های نور استان از طریق ارسال پوستر، پیامک و فضای مجازی انجام شد.
یارمحمدی به طرح قرآنی مدهامتان هم اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره در استان‌ها انجام و برگزیدگان به مرحله کشوری که به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد، معرفی شدند.
وی ادامه داد: این مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با حضور 338 نفر از خواهران و برادران 25 و 26 بهمن ماه امسال انجام شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به طرح خانه نور«درسنامه فهم زبان قرآن» به میزبانی قم هم اشاره کرد و افزود: شرکت در دوره آموزشی ارتقاء مربیان سطح عمومی خانه‌های نور در قم با حضور سه نفر خواهر و سه نفر برادر شهریورماه امسال انجام شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: تحویل کتب مربوطه به کانون‌های مجری ملکوت، صالحین، آل یاسین، ساجدین، یاران نینوا، قمر بنی‌هاشم(ع)، تشکیل گروه در فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی با عنوان درسنامه فهم زبان قرآن زنجان و شرکت در آزمون غیرحضوری مربیان درسنامه فهم زبان قرآن بهمن‌ماه امسال از دیگر اقداماتی بود که در قالب این طرح در استان انجام شد.
یارمحمدی تصریح کرد: پویش حفظ سوره مبارکه فجر، آموزش اعضای کانون‌ها و پایگاه‌های مستقر در مساجد توسط مربیان کانون‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر، آموزش روخوانی و روانخوانی سوره فجر در کانون و قرائت دسته جمعی سوره مبارکه فجر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد سراسر کشور اهم فعالیت‌های قرآنی در سال 97 را تشکیل می‌دهد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالان قرآنی بسیج و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در روز 22 بهمن‌ماه و تبلیغات محیطی مناسب برای اعلام مراسم با عنوان محفل انس با قرآن همراه با سوادآموزی قرآنی با محوریت سوره فجر را از دیگر برنامه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در طول سال 97 برشمرد.
انتهای پیام
captcha