ساماندهی ۴۰۰ گروه تبلیغی در کشور/ فعالیت‌های جزیره‌ای کم‌اثر هستند
کد خبر: 3797773
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

ساماندهی ۴۰۰ گروه تبلیغی در کشور/ فعالیت‌های جزیره‌ای کم‌اثر هستند

گروه معارف ــ مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم از ساماندهی ۴۰۰ گروه تبلیغی با حضور روحانیان در کشور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام یحیی کمال، مدیركل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم امروز، 22 اسفندماه در گردهمایی روسای تبلیغات استان فارس که در شیراز برگزار شد، به ساماندهی گروه‌های تبلیغی اشاره و بیان کرد: بیش از 400 گروه تبلیغی در کشور ساماندهی شده است، در استان فارس نیز بیش از 24 گروه تبلیغی در شهرستان‌ها مجوز گرفته و بسیاری از آنان نیز فعال هستند.
وی اظهار كرد: برای رفع مسائل و آسیب‌هایی که در کشور وجود دارد، نیاز به فعالیت جهادی داریم، از این رو وقت برای ایراد سخن نداریم.
كمالی با بیان اینکه باید این‌گونه عمل کنیم که انگار دشمن با تمام قوا حرکت کرده و وارد حریم کشور شده که در این زمان باید به سرعت عمل کرد و از هجوم دشمن جلوگیری کرد، افزود: اکنون نیز کشور ما اینگونه است بنابراین باید با فعالیت‌های گسترده نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: مسئولان و مدیران فرهنگی تبلیغی در عرصه مقابله با دسیسه‌های دشمن و آسیب‌های اجتماعی که بخشی از آن از سوی دشمنان در حال گسترش است باید فعالیت‌های عملی و ضروری انجام دهند.
وی به تشکیل کمیته هدایت تبلیغی اشاره كرد و گفت: در چند سال اخیر در دفتر تبلیغات کمیته‌ای با عضویت نهادهای تبلیغی از جمله سازمان اوقاف، ائمه جمعه، کانون‌های مساجد و معاون تبلیغ با عنوان کمیته هدایت تبلیغی تشکیل شده است که در جلساتی مسائل استان‌ها آنالیز شده و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.
کمال با بیان اینکه باید با فعالیت‌های عملیاتی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، ابراز کرد: اگر نتوانستیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم باید حداقل میزان آن را ثابت نگاه داریم.
وی بیان كرد: کشور با هر استانی دچار مشکلات مختلفی است اما آسیب‌های اجتماعی نیز در همه استان‌های کشور مطرح است که باید برای آن فکری اندیشید، از این رو باید از ظرفیت‌هایی که نظام مقدس اسلامی در اختیار ما قرار داده با هدفمندی به سوی برطرف کردن مشکلات پیش روی کنیم.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: نظام مقدس اسلامی پس از انقلاب فعالیت‌های بسیاری انجام داده است اما به دلیل اینکه این کار یک فعالیت شبکه‌ای نبوده تاثیر آنچنانی نداشته و نتوانسته‌ایم اثر مطلوبی در جامعه داشته باشیم، اگر قرار است در جامعه اثرگذار باشیم باید دست به دست یگدیگر دهیم و از فعالیت‌های جزیره‌ای کم اثر و انفرادی جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: اگر از ظرفیت‌ها به‌صورت بهینه استفاده کنیم می‌توانیم آسیب‌ها را علاوه بر ثابت نگاه داشتن آن را نیز کاهش دهیم، تا هنگامی که اسم‌ها کار می‌کند فعالیت‌ها کم اثر خواهد بود، اما اگر جمعی، گروهی و جهادی عمل کنیم قطعا تأثیرگذار خواهیم بود.
کمال همچنین استان فارس را بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های مطلوبی دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های استان برای مقابله با هجمه دشمنان و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فعالیتی انجام دهیم باید جریان‌ساز و تربیت‌ساز باشد، گفت: گروه‌های تبلیغی، بخشی از روحانیون بومی مناطق هستند که در قم تعلیم می‌بینند تا در مناطق خود جریان‌ساز باشند.
وی، تبلیغ نوین را مورد توجه قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری در این مورد می‌فرماید، اگر من رهبر نمی‌شدم رئیس شواری عالی فضای مجازی می‌شدم لذا یکی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات و اداره‌کل تبلیغ نوین مدیریت فضای مجازی است که اعزام کارشناس را در بین معلمان، طلاب و دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

captcha