بیانیه گام دوم انقلاب منشور فعالیت‌های هفته هنر انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 3797796
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

بیانیه گام دوم انقلاب منشور فعالیت‌های هفته هنر انقلاب اسلامی باشد

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری فارس با بیان اینكه سرفصل‌های متعددی در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد که می‌تواند ما را راهنمایی کند، گفت: این بیانیه باید منشور فعالیت‌های هفته هنر انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، جلسه ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس و روسای دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد.
در این نشست احمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری فارس امیدآفرینی توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی توجه به جوانان را رویکردهای مهم این هفته در سال جاری خواند و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید منشور فعالیت ستاد باشد.
وی افزود: شرایط حال حاضر، شرایط خاصی است و اگرچه شرایط فارس از خیلی استان‌ها بهتر است اما وظیفه ماست که همواره فارس را به سمت تعالی سوق دهیم.
احمدی‌زاده اظهار كرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی ترفند و دسیسه‌های دشمنان بر حوزه‌های اجتماعی و معیشتی و اقتصادی تمرکز کرده و ما نیز باید از همین زوایا با دشمنان مقابله کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: این قبیل مناسبت‌ها فرصت خوبی است و همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای انتقال بین نسلی ارزش‌ها بهره ببریم چرا که وظیفه همه ماست که برای جوانی که پیروزی انقلاب و جنگ و ... را ندیده حقایق را تبیین کنیم.
وی با بیان اینكه دستگاه‌های فرهنگی ما نیز باید ارزیابی شوند، گفت: سالانه هزارها میلیارد تومان در بخش فرهنگ هزینه می‌شود و هنوز به مطلوب نرسیده‌ایم و همین مسئله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
احمدی‌زاده گفت: رویکردهای ما متناسب با شرایط باید تغییر کند، مثلا برنامه‌های هفته هنر انقلاب نباید مثل سال‌های قبل باشد. حتما زیارت قبور شهدا باید در برنامه ما باشد اما نه به شکل تکراری سایر برنامه‌ها و باید زمینه هنری و فرهنگی برنامه نیز در این دیدار و زیارت لحاظ شود.
وی با اشاره به شرایط استان فارس گفت: یکی دو موضوع مبنایی در استان وجود دارد که باید در این کار و همه کارها مدنظر قرار بگیرد یکی سومین حرم اهل بیت(ع) و دیگری مرکز فرهنگ و هنر ایران بودن است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در بسیاری از مناطق دنیا شیراز را می‌شناسند و حتی بسیاری موارد ایران را نیز به شیراز می‌شناسند لذا نقش این موارد باید پر رنگ باشد.
وی با تصریح اینكه مبنای دیگر ما بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است، گفت: این بیانیه منشور جامع ما در همه برنامه‌هاست. سرفصل‌های متعددی در آن وجود دارد که می‌تواند ما را راهنمایی کند. رویکردهای ما نیز باید به سمت مسایل روز تهاجم فرهنگی جنگ نرم شبیخون فرهنگی و دنباله‌های آن باشد.
احمدی‌زاده گفت: توجه به محتوای این بیانیه مهم است مثلا باید در برنامه امسال ما نقش جوانان پررنگ دیده شود یا امیدآفرینی مدنظر باشد چرا که تمام دشمنان برای اولین بار در این سطح برای القای یاس و ناامیدی متحد شده‌اند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران ما که تریبون دارند ناخواسته در زمین آن‌ها بازی می‌کنند لذا هنر امیدآفرینی ما باید نمود داشته باشد. توجه به این موارد سبب می‌شود بتوانیم از توجه به بیانیه مقام معظم رهبری سخن بگوییم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار فارس تأكید كرد: حتما فرمانداران باید پای کار بیایند و ستاد هفته نیز فعالیت‌های فرمانداران را ببیند. دبیرخانه ستاد نیز باید پس از اتمام هفته ارزیابی فرمانداران و دستگاه‌ها را انجام داده و فعالین موفق و سهل‌انگاری‌ها را مشخص کنند.
وی با تاکید بر توجه به مبانی معرفتی شهید آوینی در برنامه‌های این هفته گفت: نمایندگان دستگاه‌ها به مدیرانشان اطلاع دهند که حتما دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند تا زحمت‌ها و سهل‌انگاری‌ها دیده و تشویق یا تذکر بگیرند.
محمد کرم‌اللهی، دبیر ستاد و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز در این مراسم گفت: امسال نهمین سال است که ستادهای هفته هنر انقلاب اسلامی پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل می‌گیرد.
وی افزود: در سه سال اخیر همت استانداری فرمانداران و دستگاه‌های فرهنگی سبب رشد استان فارس شد و سال به سال جایگاه ما در سطح ملی رشد کرده است. امسال نیز از قبل مقدمات را فراهم کرده‌ایم و شعار امسال ستاد در استان نقش هنر در گام دوم انقلاب اسلامی است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: امسال باید به سراغ کارهای جدی‌تر برویم و از سر و صدای بی پشتوانه کارهای ناشناخته بپرهیزیم و با صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف کارها را پیش ببریم که البته این مهم نیاز به هم افزایی و مشارکت بیشتر دارد.
کرم‌اللهی بیان كرد: کارهای حساب شده و پر اثر در دستور کار قرار دارد. در شهرستان‌ها فرمانداران ریاست ستاد و روسای سازمان تبلیغات اسلامی هم دبیر شهرستانی هستند.
وی یادآور شد: از شهرستان‌ها خواسته‌ایم بر روز بیستم فروردین یعنی روز میلاد حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) و روز هنر انقلاب اسلامی تکیه کنند و این روز را محور قرار دهند
انتهای پیام

captcha