یک‌سوم مساجد گیلان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند
کد خبر: 3797830
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

یک‌سوم مساجد گیلان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند

گروه اجتماعی - مسئول کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به وجود بالغ بر سه هزار مسجد در استان، افزود: حدود یک‌سوم مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند و این کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شده‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز،‌ 22 اسفندماه در گردهمایی مسئولان کانون‌های مساجد منطقه آزاد انزلی،‌ با اشاره به فعالیت 902 کانون فرهنگی و هنری ثبت شده در مساجد استان، اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مجوز فعالیت 18 کانون فرهنگی و هنری صادر شد.

وی با اشاره به وجود بالغ بر سه هزار مسجد در استان، افزود: حدود یک‌سوم مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند و این کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شده‌اند.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر لزوم ثبت اعضای کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مساجد»، تصریح کرد: کانون‌های روستایی می‌بایست اطلاعات حداقل 10 نفر از اعضای خود و کانون‌های شهری حداقل 20 نفر را در سامانه مذکور وارد کنند. تاکنون 46 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در این سامانه ثبت شده‌اند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به فعالیت 30 کانون فرهنگی و هنری مساجد در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: در عصر ارتباطات قرار داریم و کانون‌های مساجد باید شیوه بهره‌‌گیری درست از فضای مجازی را برای اعضای خود نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه صنعت انسان‌سازی در مسجد کامل است، گفت: باید فرامسجدی عمل کرده و همه اقشار را به مساجد جذب کنیم. در این راستا طرح «سفیران اجتماعی» را در شهرستان شفت برگزار کرده‌ایم. در این طرح مساجد مشکلات خانوارهای پیرامون خود را شناسایی کرده و با برگزاری برنامه‌های مختلف درصدد رفع مشکلات گام برمی‌دارند.

این مسئول فرهنگی به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در ایام نوروز اشاره کرد و متذکر شد: کانون‌های مساجد بهترین مولفه جهت برنامه‌ریزی و هدایت گردشگران به مسیر مطلوب است. در واقع باید بستر مساجد جهت استفاده گردشگران در ایام نوروز آماده باشد و این مهم با پیوست اقتصادی و فرهنگی همراه خواهد بود.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان مهندسی فرهنگی پیرامون مسجد را یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان استان گردشگرپذیر بوده و لذا مدیریت حجم کردشگران مورد تاکید است، زیرا این گردشگران موثر بر فرهنگ استان هستند و باید کانون‌های مساجد در این زمینه ورود کرده و با شناسایی آسیب‌ها راهکارهای لازم را ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha