اخلاق مجازی را برای مردم تبیین کنیم
کد خبر: 3797841
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
استاندار:

اخلاق مجازی را برای مردم تبیین کنیم

گروه فرهنگی - استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید در تبیین اخلاق مجازی متمرکز شویم و هرچه بیشتر اخلاق مجازی را برای مردم از طرق مختلف از جمله نیروی انتظامی، مسئولان و علما بازگو کنیم ارزش دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه 22 اسفند ماه در یازدهمین نشست شورای فرهنگی عمومی استان چهارمحال و بختیاری به اهمیت پلیس فتا در استان اشاره کرد و گفت: زمانی اداره پلیس فقط در حد یک پاسگاه بود و اکنون نیروی انتظامی به اندازه یک دولت فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه اهمیت نیروی پلیس فتا در آینده دیگر از نیروهای پلیس از قبیل نیروی انتظامی، نیروی راهنمایی و رانندگی و ... مهم‌تر خواهد بود لذا از هم اکنون باید به فکر آماده کردن ابزار و نیازمندی‌های پلیس فتا باشیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برقراری امنیت فضای مجازی برعهده پلیس فتا است، تصریح کرد: لازم است فضای مجازی مجاز را از فضای مجازی غیر مجاز جدا کنیم.
عباسی با اشاره به اینکه توجه به مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... از جمله مسائلی هستند که در فضای مجازی به آنها پرداخته می‌شود، گفت: برخی از کانال‌های غیرقانونی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شوند، میلیون‌ها نفر عضو می‌گیرند و بعد از گذشت زمان اطلاعیه‌ای مخرب پخش می‌کنند و سبب ایجاد یک تجمع غیرقانونی می‌شوند که نوع برخورد و رصد این کانال‌ها با دیگر کانال‌ها متفاوت است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر به این فضا دقت نداشته باشیم در آینده کنترل فضای مجازی از دستمان خارج می‌شود و تهدیدهایی برای نظام به‌وجود می‌آورد که خانواده‌ها از آن خبر ندارد.
وی با بیان اینکه اعتیاد در فضای مجازی خطرناک‌تر از اعتیاد با مواد مخدر است، بیان کرد: باید در تبیین اخلاق مجازی متمرکز شویم و هرچه بیشتر اخلاق مجازی را برای مردم از طرق مختلف از جمله نیروی انتظامی، مسئولان وعلما بازگو کنیم ارزش دارد.
عباسی گفت: یکی از مهمترین تهدیدها برای حوزه‌های مختلف همین فضای مجازی است که باید از این تهدیدها استفاده و آن را به فرصت تبدیل کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: مهمان‌نوازی و مشتری مداری دو اصلی است که برای افزایش جهانگرد به استان باید به آن اهمیت داد تا جذب بیشتری داشته باشیم.
استاندار بیان کرد: انصاف و مشتری مداری با هدف کسب و کار سبب رضایت مشتری و خرید بیشتر موجب بهبود شرایط اقتصادی استان خواهد بود.
خدیجه ربیعی، نماینده مردم شهرستان بروجن در انتهای این نشست با بیان اینکه در این جلسه گزارشات خوبی ارائه شد که برای بهبود شرایط حوزه‌های مختلف استان لازم است، تصریح کرد: فضای مجازی تکنولوژی است که می تواند یک فرصت بهتری را فراهم کند که اگر در این فضا اخلاق رعایت نشود به تهدیدی تبدیل می‌شود که عواقب خوبی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: هر دستگاه و متولی اجرایی در موضوع اخلاق فضای مجازی تلاش کند تا خطرات این فضا کمتر شود.
این نماینده مجلس خانواده را مهمترین و آسیب‌پذیرترین بخش این تهدید دانست و گفت: ضروری است این تلاش را با ترویج و آگاهی بخشی به خانواده‌ها آغاز کرد که این کار آسیب‌ها را به حداقل می‌رساند و اداره آموزش و پرورش نقش گسترده‌ای در فراهم کردن اخلاق مجازی دارد.
وی در رابطه با گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جاذبه گردشگری و توریستی استان چهارمحال و بختیاری برای همگان شناخته شده است که از حیث اقتصادی، اقتصاد استان را رونق دهد. که برای استفاده از این پتانسیل‌ها باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.
ربیعی تصریح کرد: تعداد ورود و خروج گردشگران به استان در ایام مختلف بخصوص نوروز برای ما مهم نیست زیرا که مدت زمان اقامت مسافران در استان است که سبب رونق یافتن اقتصاد استان می‌شود.
انتهای پیام

captcha