اعزام 10 هزار نفر از زنجان به اردوهای راهیان نور
کد خبر: 3797880
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

اعزام 10 هزار نفر از زنجان به اردوهای راهیان نور

گروه فرهنگی- فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از اعزام 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت بخش مهمی از این اردوها را تشکیل می‌دهد.

اعزام 10 هزار نفر از زنجان به اردوهای راهیان نوربه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری راهیان نور استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات کربلای 5 تکلیف جنگ تحمیلی را مشخص کرد، گفت: امام راحل فرمودند شب‌های کربلای ۵ شب‌های قدر انقلاب است.
وی اظهار کرد: سالانه بیش از ۶ میلیون نفر در سطح کشور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، 58 یادمان در مناطق عملیاتی فعال است. بیش از ۵۵ هزار مدیر و مسئول در این مناطق مشغول فعالیت است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار راوی در سطح کشور برای راهیان نور سازمان دهی شده، بیان کرد: ۱۸هزار روحانی نیز برای موضوعات روشنگری به این اردوها اعزام می‌شوند.
وی اردوهای راهیان نور را موثرترین کار فرهنگی خواند و ادامه داد: در استان زنجان نیز ۴ هزار نفر کاروان‌های راهیان عمومی اعزام داریم. بیش از ۱۰۰۰ نفر دانشجویی و اقشار بسیج به در اردوها شرکت می‌کنند. در مجموع بیش از ۱۰ هزار نفر در گروه‌های مختلف امسال اعزام داریم.
این مسئول یادآور شد: مدت سفر کاروان‌های راهیان نور معمولا ۴ یا ۵ روزه است که به مناطقی از جمله اروند کنار، منطقه عملیاتی والفجر ۸، شلمچه، منطقه عملیاتی کربلای ۵ و منطقه هور و هویزه اعزام می‌شوند. در مورد هزینه‌ها هم مبلغ کمی سازمان بسیج کمک می‌کند، از هر نفر ۶۰ هزار تومان اخذ می‌شود، دانشگاه، آموزش و پرورش و استانداری هم مبالغی به این امر اختصاص می‌دهند.
سردار کرمی خاطر نشان کرد: انقلاب در اوج نبرد با جبهه استکبار است. به لطف الهی با حماسه کم‌نظیر ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و نقشه‌های دشمنان برای تخریب نظام اسلامی همیشه با شکست مواجه شده است.
این مسئول نقش غواصی و خط شکنی جوانان زنجانی در دوران دفاع مقدس را کلیدی دانست و افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب را شکست و اکنون دستاورد ۸ سال دفاع مقدس را با مقاومت ملت‌های مظلوم در مقابل جبهه استکبار و بیداری اسلامی را در دنیا می‌بینیم. جوانان قهرمان انقلاب در گام دوم انقلاب هم به ندای رهبر لبیک می‌گویند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در مورد گردشگری تعالی بخش اظهار کرد: اعزام به مشهد با اجرای برنامه‌های تربیتی، اعزام زیارت اولی‌ها، برنامه‌های اعزام به قم، جمکران و مرقد امام، اردوهای جنوب، غرب و شمالغرب ، اعزام به باغ موزه همدان از جمله اقدامات در راستای گردشگری تعالی‌بخش است که در طول مسیر هم برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.
وی در مورد اردوگاهی که در خرمشهر برای اقامت زائران راهیان نور احداث شده، تصریح کرد: نزدیک ۲۰ استان در این شهر اردوگاه زدند. در ابتدا مبالغی از استانداری برای تکمیل این اردوگاه کمک‌هایی دریافت شد اما کمک‌های استانداری در ۳ سال گذشته موقف شد. یک فاز را اجرا کردیم که در مجموع ظرفیت ۱۵۰۰ نفر را دارد اما اکنون ۷۵۰ ظرفیت قابل بهره‌برادری است. امسال شهرداری ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل آن اختصاص داده است.
انتهای پیام
captcha