نیازمند راه‌اندازی اتاق فكر برای حل معضلات فرهنگی هستیم
کد خبر: 3797901
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
سهرابی:

نیازمند راه‌اندازی اتاق فكر برای حل معضلات فرهنگی هستیم

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بر لزوم راه‌اندازی اتاق فكر برای كمك به حل معضلات فرهنگی در این استان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر دیروز، 22 اسفندماه در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی این استان راه‌اندازی اتاق فکر برای کمک به حل معضلات فرهنگی را یکی از دغدغه‌های خود از ابتدای تصدی این مسئولیت عنوان كرد و گفت: متاسفانه به دلیل اختلاف نظرها این مهم تاکنون مسکوت مانده است.
وی این نكته را یادآور شد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه‌های هم‌خانواده دارد و احکام آن‌ها توسط شخص وزیر صادر می‌شود.
سهرابی با بیان اینکه دستگاه‌های زیرمجموعه وظیفه پاسخگویی به وزارت ارشاد را دارند، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خبرگزاری ایرنا و حج و زیارت را از دوایر زیر مجموعه وزارت ارشاد ذکر و در عین حال اضافه کرد: علی‌رغم این امر سال‌هاست که این دستگاه‌ها رها شده و ارتباطی با هم نداشتند در حالی‌که باید قانونا به وزارت فرهنگ و ارشاد پاسخگو باشند.
وی با تاکید براینکه نیازمند ایجاد هم‌افزایی و تعامل بیشتر با این دستگاه‌ها و دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگی هستیم، از برگزاری جلساتی در این راستا خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار تنظیم یک تفاهم‌نامه با حضور دیگر زیرمجموعه‌های این اداره‌کل و تسری آن به زیرمجموعه‌ها در شهرستان‌ها شد و گفت: خارج از این تفاهم‌‌نامه می‌توان یک تفاهم‌‌نامه جداگانه برای بهبود اجرای برنامه‌ها با جهاد دانشگاهی نیز منعقد کرد.
انتهای پیام

captcha