حق همگان برای انتقاد در جامعه محفوظ است
کد خبر: 3797935
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان:

حق همگان برای انتقاد در جامعه محفوظ است

گروه اجتماعی ــ مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در مورد هر سازمان و نهادی نقطه نظرات متفاوت و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و حق هر کس برای انتقاد در جامعه محفوظ است و هر فرد می‌تواند نظرات و انتقاداتش را بیان کند اما این امر به این معنا نیست که نکات مثبت نادیده انگاشته شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 23 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه رسانه بالاتر از همه نیازها نیازمند  رعایت اخلاقیم و تمام مدیران استان نیز این امر را مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه توسعه و رشد اخلاق رسانه‌ای یک حرکت جهادی و تلاشی مضاعف داشته باشیم که در خور نام فرهنگی استان کردستان باشد، هرچند رسانه‌های استان کردستان علیرغم همه محدودیت‌ها و کمبودها انصافاً مقبول و مؤثر عمل می‌کنند.
حجت‌الاسلام فرزی با اشاره به اینکه اخیراً انتشار خبر یک بی‌اخلاقی در یک رسانه کام مردم استان را تلخ کرد، افزود: عدم رعایت اخلاق موجب ضرر برای همگان بوده و رعایت اخلاق زمینه توسعه و رشد جامعه را فراهم می‌کند.
حق همگان برای انتقاد در جامعه محفوظ است
وی بیان کرد: در مورد هر سازمان و نهادی نقطه نظرات متفاوت و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و حق هر کس برای انتقاد در جامعه محفوظ است و هر فرد می‌تواند نظرات و انتقاداتشان را بیان کند اما این امر به این معنا نیست که نکات مثبت و قوت نهادها را در نظر نگیریم.
حجت‌الاسلام فرزی با اشاره به انتشار یک خبر به نقل از نماینده ولی فقیه مبنی بر تغییر مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، عنوان کرد: بحث جابجایی مدیران یک بحث دائمی است، نه آمدن مدیری دلیل بر بد بودن مدیر قبلی است و نه رفتن مدیری دلیلی بر مسئله خاصی است و هر نهاد و سازمانی مجموعه دستورالعمل‌های ویژه‌ای دارد که براساس آن مدیرانش را تغییر می‌دهد و سازمانش را پویا نگاه می‌دارد.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه در دفاع از عملکرد صداوسیمای مرکز کردستان قائل بر چشم پوشی از نقاط ضعف و تعریف و تمجید صرف نیستیم، اعلام کرد: نماینده ولی فقیه براساس وظیفه نظارتی خود در جلسات خصوصی با مدیران دستگاه‌های مختلف، شفاف و دقیق مشکلات را بررسی و گوشزد می‌کند.
شبکه استانی کردستان به صورت ماهواره‌ای هم پخش می‌شود
وی با بیان اینکه شبکه استانی کردستان از جمله شبکه‌هایی است که به صورت ماهواره‌ای هم پخش می‌شود، افزود: با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان در مورد پخش 24 ساعته برنامه‌های این شبکه و توجه بیشتر به زبان کُردی و فرهنگ بومی استان در رسانه استانی این امر محقق شد و ما به جای پخش برنامه‌های شبکه‌های دیگر در این شبکه کار تولید برنامه را شروع کردیم و چون تجربه شبکه‌های کهن و قدیمی را نداریم قطعاً مشکلاتی پیش رو داریم.
حجت‌الاسلام فرزی اعلام کرد: ما مؤظفیم با بیان صریح کوتاهی‌ها، ضعف‌ها و ارائه راهکارها به رفع این مشکلات کمک کنیم.
وی به تأکیدات قرآنی و موازین اخلاقی مبنی بر عدم اشاعه فحشا در جامعه اشاره و عنوان کرد: در پی اشتباه یکی از مجریان در شبکه کردستان تذکرات لازم داده شده اما تکرار و بیان این مطلب هم از لحاظ فقهی و هم از لحاظ اخلاقی ناپسند بوده چراکه سهو لسانی از سوی یک فرد شکل گرفته اما نباید ما اجازه دهیم یک فضای نامناسبی در جامعه ایجاد شود.
اشراف مدیران خبرگزاری‌های کشور بر شعب استانی
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: انتظار داریم مدیریت خبرگزاری‌های کشور اشراف بیشتر و جدی‌تری بر شعب استانی خود داشته باشند و به وظیفه نظارتی خود درست عمل کنند تا برخی جوانان جویای نام از ظرفیت رسانه‌ای که در اختیار دارند، به نفع خود استفاده نکنند.
وی درباره خبر نادرست یکی از خبرگزاری‌ها، گفت: نماینده ولی فقیه در استان، قائل به ایجاد محدودیت برای سرپرست این خبرگزاری نیست ولی باید توجیه لازم انجام شده و در مسیر درست و مبتنی بر اخلاق و دانش رسانه‌ای هدایت شود تا اخبار صحیح را تولید و نشر دهد.
حجت‌الاسلام فرزی عنوان کرد: امیدواریم همه مسئولان هم گوشی شنوا برای انتقادات، هم قدرتی در انجام تکلیف و وظایف و هم لسانی در بیان خدمات انجام شده، داشته باشیم.
وی به عملکرد خوب این شبکه در ماه‌های اخیر در پوشش زنده برنامه‌های مرتبط با کنگره 5400 شهید استان اشاره کرد و گفت: این خدمات را نباید فراموش کنیم و باید تلاش شود تا رسانه با پرداختن به ذائقه افراد، در مقام پاسخگویی رسانه‌ای در تراز انقلاب بربیاید.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با وجود آنکه فضای خوبی بر رسانه ما حاکم است اما ما تا رسیدن به یک رسانه مطلوب تراز اسلامی و فرهنگ کُردی و ایرانی فاصله داریم و باید گام های بزرگی در این بخش برداریم.
وی یادآور شد: صداوسیمای مرکز کردستان در پذیرش انتقادات بسیار خوب عمل کرده است و جلساتی خوبی هم در این زمینه برگزار شده است و اصلاحات خوبی هم انجام شده و هنوز قابلیت بهتر شدن را دارد.
انتهای پیام

captcha