نداشتن اختیارات لازم برای حل امور؛ مهمترین مشکل استان‌ها/ سهم اعتبارات افزایش یابد
کد خبر: 3797964
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

نداشتن اختیارات لازم برای حل امور؛ مهمترین مشکل استان‌ها/ سهم اعتبارات افزایش یابد

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برخلاف فراز و نشیب امسال، فرآیندهای اقتصادی رشد داشته و با افزایش سرمایه‌گذاری مواجه بودیم، گفت: مهمترین مشکل ما این است که اختیارات لازم برای حل امور نداریم.

فضای ناسالم روانی آرامش مردم را سلب می‌کند

به گزارش  ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 23 اسفندماه در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه باید مهاجرت معکوس در ادارات رخ دهد تا کامندان به تبریز هجوم نیاورند اظهار کرد: این را به کارکنان دولت نمی‌گوییم، بلکه این یک نگاه است تا مرکز استان رشد نابرابری نسبت به سایر شهرها نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید توازن در درون استان فراهم شود و به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید تلاش کنیم تا فضای با نشاط و امن ایجاد کنیم که آن، با تعامل، همکاری و هم فکری همدیگر به وجود می‌آید، ضمن اینکه این تعامل را باید در مسیر توسعه متوازن به کار گیریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام آل‌هاشم کار بزرگی در ایجاد روحیه تعامل، همکاری و وحدت در استان انجام داده است که وجود ایشان برای این استان برکت است، گفت: باید مودت را بیش از این هم افزایش داده و به عنوان الگو در کشور مطرح کنیم.

وی توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: انقلاب ما بیدی نیست که با این نسیم‌ها بلرزد، ایران امن‌ترین و قدرتمندترین کشور منطقه است اما دشمنان «عِــــرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند»! ضمن اینکه در این مشکلات هم همانگونه که در دوران جنگ با همراهی و همدلی مردم کلی از مشکلات کاهش یافت، در دوران جنگ اقتصادی هم باید همین رویه را برای پشت سر گذاشتن مشکلات در پیش گیریم.

پورمحمدی بزرگترین دستاورد انقلاب را غیر از امنیت، مردم‌سالاری دانست و گفت: به طور متوسط هر سال یک انتخابات داریم و سال 98 هم انتخابات مجلس و سال 1400 هم انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم لذا باید تلاش کنیم میزان مشارکت مردم در انتخابات که همواره رقم بالایی بوده، در این انتخابات‌ها هم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تنگناهای مالی، فعالیت‌های عمرانی در استان ادامه دارد، افزود: اکنون که با مشکل اعتباری مواجهیم، باید مدیران ما طرحی نو در اندازند. علاوه بر تلاش برای افزایش سهم اعتبارات استان از دولت، باید به سمت منابع در اختیار مردم برویم چراکه سرمایه‌گذارانِ قابل و توانمندی داریم که در مشارکت دولت و بخش خصوصی، توانمندی بالای خود را نشان خواهند داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه می‌خواهیم تبریز را به پایتخت دیپلماسی کشور تبدیل کنیم، افزود: برای این امر باید یک مجتمع با استانداردهای دیپلماتیک بسازیم که در اردیبهشت 98 کلنگ آن را بر زمین می‌زنیم و قرار است بخش خصوصی یکساله به بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف فراز و نشیب امسال، فرآیندهای اقتصادی رشد داشته و با افزایش سرمایه‌گذاری مواجه بودیم، گفت: مهمترین مشکل ما این است که اختیارات لازم برای حل امور نداریم. به عنوان مثال بلبرینگ‌سازی را با 250 میلیون به افراد نااهل واگذار کردند اما برای حل مشکلات آن اختیارات لازم را نداریم. باید خریدار خلع ید شود تا مشکلات مجتمع و مشکلات کارگران این مجموعه هم حل شود. اگر اختیارات لازم به استان‌ها داده شود، این امور بهتر اداره می‌شود.

پورمحمدی رسیدن به سرمنزل شایسته مردم را نیازمند بالا زدن آستین‌ها دانست و افزود: امروز عرصه کارزار اقتصادی است، با اقدامات عادی و روزمره کارها پیش نمی‌رود و مشکلات حل نمی‌شود، بلکه افراد جدی و باهمت و با برنامه می‌توانند به صورت جهادی کار کنند تا گام‌های بلندی بردارند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه امروز دشمن و افراد نابخرد با مباحث روانی تأمین کالاهای اساسی مردم را زیرسؤال برده و افکار عمومی را نگران می‌کنند، گفت: همه نیازهای اساسی مردم به حد کافی و حتی بیش از مقدار نیاز مردم در انبارها تأمین شده و با قیمت مناسب عرضه خواهد شد اما در سیستم توزیع، نارسایی‌هایی داریم که با کد خانوار این توزیع انجام می‌شود تا نارسایی‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام

captcha