آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان با «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3797965
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان با «گام دوم انقلاب»

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که «گام دوم انقلاب» آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان است، گفت: در این بیانیه رمز ماندگاری انقلاب در دینی بودن آن مطرح می‌شود.

«گام دوم انقلاب» آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهانمسلم اورنگی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در دی‌ماه ۹۶، دشمنان اسلام تحت عنوان فتنه جدید این سؤال را مطرح می‌کردند که انقلاب چهل‌سالگی خود را می‌بیند یا نه؟ البته دوستداران انقلاب در داخل و خارج کشور نگاه امیدوارانه‌ای به آینده انقلاب داشتند.

وی افزود: با توجه به این تحرکات، مقام معظم رهبری در ماه مهر سند پنجاه ساله انقلاب را مطرح کردند که انقلاب هنوز ادامه دارد. در دهه فجر نیز بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند که جرقه امیدی در رابطه با آینده انقلاب بود.

گام دوم انقلاب آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان
اورنگی با بیان این‌که گام دوم انقلاب آمادگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان است، افزود: در این بیانیه رمز ماندگاری انقلاب در دینی بودن آن مطرح می‌شود و همچنین در بیانیه «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» استنباط می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بر تداوم اصول و مرزبندی‌های انقلاب تاکید داشته و این موضوع را برجسته می‌کند که دهه‌های پیش رو برای جوانان و آینده‌سازان انقلاب است.

اورنگی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، تمامی سمت‌ها را برای جوانان ذکر کرده و جوانان را «کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، مدیران جوان و...» خطاب می‌کند، تأکید کرد: طبق این بیانیه جوانان باید در تمامی عرصه‌ها حضور یابند.

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب از وظایف دانشگاهیان
وی گفت: اگر می‌خواهیم بیانیه عملیاتی شود باید آن را فراگیر کنیم، یکی از وظایف دانشگاهیان در این رابطه گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب است.

اورنگی در ادامه بیان کرد: صدا و سیما در تبیین بیانه گام دوم انقلاب چه اقدامی کرده است؟ برنامه‌های متعددی در صدا و سیما پخش می‌شود. آیا نمی‌توانند از شخصیت‌های برجسته علمی در برنامه‌های پرمخاطب دعوت کنند تا کلماتی از بیانیه گام دوم نیز در این برنامه‌ها پخش شود؟

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی بیان کرد: مقام معظم رهبری مطالب را خوب تبیین کرده و افق را به خوبی می‌بینند اما ساختار اجرایی نمی‌تواند این رهنمودها را در بدنه نظام تزریق کند، از این‌رو باید در تزریق بیانیه گام دوم انقلاب در بدنه اجرایی کشور تلاش کنیم. همه رسالت داریم و باید در این رابطه مجاهدت کنیم.

انتهای پیام

captcha