حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند
کد خبر: 3797972
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند

گروه بین‌الملل ـ پلیس نیوزیلند اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در دو مسجد شهر «کرایست چرچ» این کشور، شماری کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ دو مسجد شهر کرایست چرچ با نام‌های «النور» و «المسجد» امروز(24 اسفندماه) همزمان با اقامه نماز جمعه مورد حمله و تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت که براساس اعلام منابع خبری، بر اثر تیراندازی به سوی نمازگزاران تاکنون 9 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.
 
شاهدان عینی نیز اعلام کردند که یک مرد که لباس شبیه نیروهای ارتش پوشیده بود و یک تفنگ اتوماتیک در دست داشت، به صورت کورکورانه به سمت نمازگزاران در مسجد «النور» تیراندازی ‌کرد.

پلیس نیوزیلند درباره تیراندازی اول در مسجد «النور» اعلام کرد که پس از گزارش تیراندازی در یک مسجد، نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده است.

پلیس نیوزیلند گفت که یک نفر را در این رابطه دستگیر کرده اما مشخص نیست که مظنون دیگری هم وجود داشته باشد. این در حالی است که تیراندازی در دو مسجد روی داده است.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند درباره این حوادث گفت: امروز یکی از تاریک‌ترین روزهای نیوزیلند است و این یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌سابقه است.

وی افزود: شمار زیادی از نمازگزارانی که در داخل مسجد بودند از مهاجران بودند، در حالی که نیوزلند سرزمین آن‌ها است و باید برای آن‌ها کشوری امن باشد.

انتهای پیام
 
captcha