عید را بهانه‌ای برای تکریم یکدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم
کد خبر: 3798012
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

عید را بهانه‌ای برای تکریم یکدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، عید نوروز را فرصتی برای زدون کینه و کدورت‌ها دانست و گفت: عید را بهانه‌ای برای تکریم همدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم و با کم کردن هزینه و ساده گرفتن این روزهای شاد از نیازمندان و فقرا هم دستگیری داشته باشیم.

عید را بهانه‌ای برای تکریم همدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیمبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشور به عراق و دیدار با مقامات بلند پایه این کشور گفت: این سفر با دستاوردهای مهمی که داشت تفکر استکبارستیزی و مقاومت در برابر نظام سلطه جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد.

وی افزود: در مقابل سفر شبانه و مخفیانه رئیس آمریکا به عراق نشان داد، این رژیم اشغالگر هیچ جایگاهی بین دولت و ملت عراق ندارد.

آل‌هاشم به فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجلس خبرگان اشاره و اظهار کرد: ایشان در قالب ۱۱ دوگانه فرامین خود را مطرح کرده‌اند که عمده صحبت‌های ایشان این است که مسئولان باید به مردم در جهت آینده بهتر و رفع مشکلات امید داده و در مقابل مشکلات تمام تجهیزات خودی را بسیج کنند.

خطیب جمعه تبریز افزود: ایشان البته در بخش دیگر صحبت‌های خود تاکید کرده‌اند که نیروهای داخلی در مقابل هم قرار نگیرند بلکه باید با وحدت و صمیمت مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستاده و هیچ‌گاه از ذکر الهی غافل نشده و در هر حال خدا را یاد کرده و از او کمک بخواهیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خواسته‌اند تا همیشه برخورد چاره‌جویانه داشته و مردم را به آینده امیدوار ساخت و با تدبیر و دقت نظر و جلوگیری از سهل‌انگاری و بی‌توجهی به برخی مسائل جلو رفت و حتی ایشان فضای مجازی را مثال زدند که باید از فرصت برای پاسخگویی به شبهات استفاده کرده و در مقابل تهدیدات فضای مجازی با برنامه‌ریزی صحیح ایستاد.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها عید نوروز را فرصتی برای زدون کینه و کدورت‌ها دانست و گفت: عید را بهانه‌ای برای تکریم همدیگر و رفتارهای برادرانه قرار دهیم و با کم کردن هزینه و ساده گرفتن این روزهای شاد از نیازمندان و فقرا هم دستگیری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این ایام والدین مراقب رفتارهای پرخطر فرزندان خود باشند و با آشنا کردن نسبت به مضرات مواد محترقه اجازه ندهند عید به عزا تبدیل شود.

وی بیان کرد: در دیدارهای نوروزی مسائل شرعی را رعایت کنیم چراکه گاها در برخی خانه‌ها و در دید و بازدیدهای عید، اصلا حجاب معنایی ندارد از این‌رو رعایت حجاب اسلامی در دیدارهای نوروزی با فامیل نزدیک رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به سفر خود به شهر جدید سهند، با انتقاد از عدم وجود بیمارستان در این شهر گفت: شهر جدید به لحاظ جمعیتی با ۱۳۵ هزار نفر ساکن ، سومین شهر پرجمعیت استان است که احداث بیمارستان در آن ضروری است و باید مسئولان امر توجه ویژه داشته باشند.

آل‌هاشم همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک روز ۱۳ رجب و میلاد با سعادت اولین امام شیعیان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت: سیره حضرت علی در اجرای عدالت الگوی جامعه امروز ماست و از نظر ایشان پاداش و ثواب عفو و عدل به قدری است نمیتوان محاسبه کرد.

امام جمعه تبریز افزود: مادر حضرت علی ، فاطمه بنت اسد، این مولد مبارک را در خانه خدا به دنیا آورد از این رو خلقت ایشان خلقتی منحصر به فرد است.

خطیب جمعه تبریز حضرت علی را تربیت یافته خانه حضرت محمد (ص) عنوان کرد و گفت : نام علی (ع) را خداوند از نام های خود انتخاب کرده است.

انتهای پیام

captcha