سوءتدبیرها موجب شد مستأصل شویم
کد خبر: 3798013
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

سوءتدبیرها موجب شد مستأصل شویم

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه مشهد گفت: غالب مسئولان ما مخصوصا مسئولان درجه یک اجرایی، مجلس و قضایی افراد خوبی هستند اما باید این را بدانیم که با همه خوبی‌هایی که دارند، فلاکت در اقتصاد و مضیقه در اقتصاد و معیشت امسال به‌دلیل سوءتدبیر آن‌ها بود. دشمن قدرت نداشت و نمی‌توانست تا این میزان ما را مستأصل کند، سوءتدبیرها موجب شد مستأصل شویم.

سوءتدابیر موجب شد مستاصل شویمبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های عبادی ـ ‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: جمعه آخر سال 97 است. دو، سه روز پیش اجلاس خبرگان برگزار شد و در این اجلاس نکاتی بحث شد، از جمله حضور وزیر اقتصاد و دارایی بود، البته در این اجلاس از رئیس‌جمهور دعوت شده بود که بیایند و سؤالات را جواب دهند که سؤالات مجموعه مطالبات مردمی نسبت به مشکلات عمده معیشتی، اقتصادی و مسائل روز بود اما رئیس‌جمهور سفر عراق بودند و وزیر اقتصاد آمدند.

وی افزود: معمولاً در این برنامه‌ها تنها پنج نفر سؤال می‌کنند اما امسال 13 نفر از خبرگان یعنی مجتهدین و علما که نماینده مردم در مجلس خبرگان از بلاد مختلف بودند، سؤال کردند و به وزیر اقتصاد دو وقت داده شد تا به این سؤالات پاسخ دهند اما جواب‌ها برای علما قانع‌کننده نبود.

علم‌الهدی با طرح این سؤال که سال گذشته چگونه گذشت، عنوان کرد: نباید نیمه خالی لیوان را دید، باید هم نیمه خالی و هم نیمه پر را دید. ما در سالی که گذشت مشکلات اقتصادی و معیشتی مخصوصا برای قشر آسیب‌پذیر حتی در حد فوق طاقت پیش آمد و این مشکلات ضربه و صدمه زیادی به آن‌ها وارد کرد. بخشی اقتضای انقلاب است که مقابل تمام قدرت‌های استکباری ایستاده، می‌خواهد دنیا را بیدار کند و زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلام به وسیله امام زمان(عج) باشد، دشمن زیاد دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تمام دنیا، قدرت‌های الحادی، کفر و استکبار جهانی بر سر این انقلاب ریختند. روزی از این انقلاب وحشت داشتند زیرا انقلاب پایگاه جهانی استراتژی که ایران بود را از آن‌ها گرفته بود، بعد از 40 سال وحشتشان از انقلاب این نیست که چنین موقعیتی را از آن‌ها گرفته، بلکه این است که سنگلاخی جلوی پای آمریکا، اروپا و استکبار جهانی شده که حیات آن‌ها را تهدید می‌کند.

به مسئولان بدبین نباشیم
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آن‌ها نمی‌گذارند زندگی راحتی داشته باشیم. مردم به پا خواسته‌ای که 40 سال آن‌ها به انواع و اقسام مذلت‌ها دچار کردند، نمی‌گذارند زندگی آرام و راحتی داشته باشیم، همه چیز ما را هدف قرار می‌دهند. 40 سال از عمر انقلاب گذشت، هر روز آمریکا و استکبار با یک فتنه، توطئه، نامردی و تهاجم سراغ ما آمد اما تمام آن‌ها را گذراندیم. آن‌ها حمله می‌کند، تحریم‌ها، تهاجم‌های اقتصادی، توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف دارند، اما مسئولان ما غالبا افراد خوبی هستند، اینکه به آن‌ها بدبین شویم، درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات دیروز با خبرگان، فرمودند که برای ما مهم است که در دشمن مرزبانی داشته باشیم یعنی مرز دشمن و غیردشمن را مشخص کنیم، تصریح کرد: دشمن ما، استکبار جهانی، آمریکا، غرب و عوامل نفوذی آن‌ها در داخل کشور است، اما اینکه یک مسئول زحمتکشی تلاش می‌کند، بر فرض که در موردی اشتباه کرد و خطا رفت، فردی که کار می‌کند خطا هم می‌کند نه باید گفت که عامل نفوذی یا خد دشمن است و بخواهیم با او درگیر شویم این درگیری موجب می‌شود که از دشمن غافل شویم.

علم‌الهدی اضافه کرد: غالب مسئولان ما مخصوصا مسئولان درجه یک اجرایی، مجلس و قضایی افراد خوبی هستند اما باید این را بدانیم که با همه خوبی‌هایی که دارند، فلاکت در اقتصاد و مضیقه در اقتصاد و معیشت امسال به دلیل سوءتدبیر آن‌ها بود. دشمن قدرت نداشت و نمی‌توانست تا این میزان ما را مستأصل کند، سوءتدبیرها موجب شد مستأصل شویم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: زمانی که دروازه بانک را باز کردند، دلار 4200 تومانی را بین مردم ریختند، انتهای سال که حساب می‌کنیم، متوجه می‌شوم که با این دلار 4200 تومانی، چند تن خوراک گربه و سگ و لوازم آرایش از خارج وارد کردند. در کالای اساسی دچار مشکل هستیم و بعد یکباره دروزاه بانک را باز کنیم و ارز را در دست افراد سودجوی شهوت‌ران بی‌رحم بریزیم که لوازم آرایش و خوراک گربه و سگ از خارج وارد کنند. معلوم است که این کار وضع ما را چگونه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در همین مکان اعلام کردند که سال 97 سال حمایت از کالای ایرانی است. ما که امروز گریبان مسئول را می‌گیریم که چرا با سوءتدبیر در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن این کار را انجام دادی، خود ما در استفاده نکردن از کالای خارجی و حمایت از کالای ایرانی چقدر قدم برداشتیم و حرکت کردیم؟ در تمام خریدهایی که داشتید، حساب کنید چند مورد پوشاک، پارچه و لوازم خارجی بوده است؟ ما خودمان نیز کاری انجام ندادیم که بگوییم سوءتدبیر برخی مسئولان است. خود ما هم در این قضیه مؤثر هستیم و قدم برنداشتیم.

دشمن برای سال 98 نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد
وی با بیان اینکه دشمن برای سال 98 نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد، عنوان کرد: ما 40 سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم. در این 40 ساله انقلاب هیچ کاری از آمریا برنیامد که بگوییم انجام نداد. تهاجم نظامی نکرد زیرا عرضه و قدرت نداشت. دقاع مقدس را تجربه کرده، مردانگی، پایمردی، ایثارگی و شهامت شما را دیده، قدرت ندارد که جلو بیاید. هیچ کار از عهده آمریکا بر نمی‌آمد که در این 40 سال انجام نداده باشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری نکته‌ای را فرمودند که آمریکا می‌گوید من بعد از این تهاجم اقتصادی و تحریمی را بر ایران وارد خواهیم کرد که در تاریخ آمریکا این تحریم و فشار اقتصادی سابقه ندارد. مقام معظم رهبری فرمودند ما هم به آمریکا می‌گوییم که در مقابل این تهاجم شکستی خواهی خورد که در تاریخ آمریکا سابقه ندارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: با تهدیدی که آن‌ها انجام می‌دهند، دشمنی حداکثری، بسیج حداکثری می‌خواهد. دشمن بیان می‌کند که من با همه قدرت می‌آیم، ما هم با همه قدرت باید بسیج شویم. معنای بسیج حداکثری این نیست که گروه‌های بسیج سپاه آماده باشند، این است که مردم، دولت، مسئولان، مجلس، قوه‌قضاییه و هرچه امکان در حوزه حاکمیت این کشور است، همه قوا و مردم نیز در پشت سر باید به صورت حرکت جهادی بسیج شوند. شما جوانان زمان جنگ نبودید، این مردم بسیج حداکثری را به دشمن و دنیا در هشت سال دفاع مقدس نمایش دادند که معنای آن چیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: آن روز که بنا شد، دشمن، استکبار جهانی را به صورت بعث کافر به سراغ ما بفرستد، بسیج مردم، تنها بسیج جوانان، رزمندگان و سپاه نبود، آن خواهر زحمتکش انقلابی گوشه خانه در یک روستا با نان پختن برای جبهه بسیج شد. بسیج حداکثری این است. اگر بنا است سال 98 آمریکا با همه قدرت بیاید، ما هم باید با همه قدرت بیاییم، همه قدرت ما دولت، سپاه و ارتش نیست، همه قدرت ما شما مردم مسلمان انقلابی متدین هستید. باید این بسیج حداکثری را داشته باشیم و بعد حرکت کنیم.

از هیچ چیزی نترسیم
وی بیان کرد: یادمان باشد زمانی که در سال 98 با بسیج حداکثری به سراغ توطئه آمریکا می‌رویم، خدا را داریم، 40 سال در این انقلاب همه چیز ما متعق به خدا و از او بود. بر هر نقطه انگشت بگذاریم، دست غیبی حق و قدرت خدا را می‌بینیم. این خدای 40 سال اول پیر نشده است. این خدای 40 سال انقلاب ناتوان و ضعیف نشده است. این خدایی که 40سال انقلاب با ما بود، الان هم با ما است، به شرطی که ما هم با خدا باشیم، به او اعتماد کنیم و از هیچ چیزی نترسیم. نگوییم دشمن به ما پیشنهاد داده و بعد کنوانسیونی را تصویب کنیم و با دست خود وسط دام برویم، مسئول ما نیز بگوید، این کار را انجام دهیم که آمریکا بهانه نگیرد. ما خدا و امام زمان را داریم، برای انکه آمریکا بهانه نگیرد ما تسلیم او شویم؟

علم‌الهدی گفت: 40 سال دوم هم یادمان باشد، خدای 40 سال اول را داریم، به شرط اینکه با بسیج حداکثری به جنگ دشمنان خدا برویم و قیام و مقاومت کنیم، نترسیم و مأیوس نشویم. امیدواری ما به خداست و این قدرت خدا را در 40 سال اول انقلاب تجربه کردیم، دیدیم و لمس کردیم. این قدرت را باور کنید و این باور را فراموش نکنید.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در همین هفته بر حسب عنایت همیشگی امام هشتم(ع) که از برکات مقدسه آستان قدس و عتبه مقدسه امام رضا(ع) است که روز اول سال چشمان همه ما به جمال نایب و حجت امام زمان(عج) در این فضا روشن می‌شود. امسال هم خوشبختانه این نعمت بر ما ارزانی شده است. مقام معظم رهبری بر حسب بهره‌برداری از برکات این عتبه مقدسه ابتدای سال به مشهد مشرف شده و بعدازظهر از افاضات و کلمات گهربارشان راهبرد یک ساله حرکت انقلابی را به ما رهنمود خواهند فرمود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از همه شما، مردم مشهد، خراسان و شهرستان‌های دعوت می‌کنم که برای بهره‌برداری از فیوضات مقام معظم رهبری در روز اول سال 98، روز پنجشنبه، در همین مکان و در صحن‌ها و رواق‌های اطراف حضور به هم برسانید، برای استفاده از رهنمودهای حکیمانه و پیامبرگونه مقام معظم رهبری که راهبرد حرکت یک ساله را به ما ارائه بفرمایند.

انتهای پیام

captcha