مسئولان زندگیشان نزدیک به زندگی مردم باشد/ برخورد قاطع با مفاسد؛ ویژگی قاضی انقلابی
کد خبر: 3798018
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

مسئولان زندگیشان نزدیک به زندگی مردم باشد/ برخورد قاطع با مفاسد؛ ویژگی قاضی انقلابی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت با بیان اینکه قاضی انقلابی با جرایم و مفاسد برخورد قاطع دارد، بیان کرد: مسئولان و متولیان دستگاه قضا باید ضد فساد باشند، فارغ از جناح‌بندی و باندبازی عمل کنند و زندگیشان نزدیک به زندگی مردم عادی باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه مردم در روزهای پایانی سال با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: مردم با حضور در صحنه‌های انقلاب همواره حمایت و پشتیبانی خودشان را از نظام نشان دادند و شایسته تقدیر هستند لذا از مسئولان می‌خواهیم نسبت به ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم اهتمام بورزند.

وی با اشاره به حمایت‌های آیت‌الله کاشانی از دکتر مصدق در جریان ملی شدن صنعت نفت، اظهار کرد: عدم همراهی مصدق با آیت‌الله کاشانی موجب شکست نهضت ملی مصدق شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان نژادپرستی و تبعیض‌نژادی را خلاف انسانیت دانست و عنوان کرد: بسیاری از دولت‌ها در نظام بین‌الملل همچنان تبعیض‌نژادی قائل هستند که نشان‌دهنده فاصله آنان از حقوق بشر و انسانیت است.

این کارشناس دینی با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: تاکنون این نشان به کسی اعطا نشده و در واقع رضایت ملت بزرگ ایران و شهدای مدافع حرم و خانواده های مکرم آنان از سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مردمی‌بودن، شجاع‌بودن، انقلابی‌بودن و فسادستیزی در دستگاه قضا تأکید دارند، گفت: دستگاه قضایی باید ملجا مردم باشد و پاسخگویی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها را در دستور کار قرار دهد. رهبر انقلاب در انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی، به عنوان رئیس قوه قضائیه همین نکات را متذکر و خواستار حضور افراد انقلابی، متعهد و قاطع در دستگاه قضا شدند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه قاضی انقلابی با جرایم و مفاسد برخورد قاطع دارد، عنوان کرد: مسئولان و متولیان دستگاه قضا باید ضد فساد باشند، فارغ از جناح‌بندی و باندبازی عمل کنند و زندگیشان نزدیک به زندگی مردم عادی باشد.

وی پیامدهای سفر رئیس جمهور به عراق را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امروز کشورهای بسیاری هستند که علاقه دارند با ایران روابط اجتماعی و اقتصادی داشته باشند، اما آمریکا هرگز به نفع ایران کار نخواهد کرد و رابطه با آمریکا و اروپا سودی نخواهد داشت.

امام جمعه رشت این سخن که «برجام سایه جنگ را از کشور ما برداشته» توهین به ایستادگی و مقاومت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند این اراده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که غربی‌ها را پای میز مذاکره با ایران آورد. امروز با وجود همه مشکلات اقتصادی و چندین برابر شدن قیمت‌ها نیز مردم همچنان مقاومت می‌کنند و دشمن از همین مقاومت هراس دارد.

وی حضور ملت در صحنه‌های انقلاب و راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن را عامل در امان ماندن کشور از جنگ دانست و اضافه کرد: به برکت خون شهدا و جانبازان دشمن جرات اقدام نظامی علیه ایران را ندارد، اما برخی از مسئولان سیاسی همچنان مذاکرات را عامل دور ماندن جنگ می‌دانند که غلط است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش آل‌سعود با هدایت استکبار جهانی در ایجاد ناامنی در کشور ما و ترقه‌بازی، یادآور شد: ملت ایران چهل سال است که در مقابل همه توطئه‌ها و تهدیدها و ترورها ایستاده است و به راه خود ادامه خواهد داد و اقدامات تروریستی هیچ تاثیری بر عزم و اراده ملت نخواهد داشت.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش والدین به ویژه مادر در تربیت فرزندان، گفت: مادران نباید فرزندان خود را از خوردن شیر مادر محروم کنند، زیرا این نعمتی برای فرزندان است تا از سلامت جسمی و روانی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی فرزندان از زمان تولد و حتی قبل از تولد آغاز می‌شود، تاکید کرد: خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد او را با فطرت توحیدی پیوند می‌زند و لذا والدین نسبت به تربیت فرزندان با محوریت دین توجه داشته باشند. دین مبین اسلام برای تمام مراحل رشد انسان برنامه دارد تا او را به سعادت رهنمون سازد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن نیمه رجب و روزهای اعتکاف قرار داریم، متذکر شد: اعتکاف فرصتی برای خودسازی و بازگشت انسان به فطرت خود است و خوشبختانه شاهد استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف هستیم. بی‌تردید این پیوند با معنویات کشور و نظام ما را از همه توطئه‌ها مصون می‌دارد و تلاش دشمن برای دور کردن جامعه از اعتقادات و معنویات را با شکست مواجه می‌کند.

انتهای پیام

captcha