روزهای پایانی سال؛ زمانی برای محاسبه نفس
کد خبر: 3798027
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

روزهای پایانی سال؛ زمانی برای محاسبه نفس

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: محاسبه نفس و بالا و پایین کردن رفتار و حرکات خود در طول روز، ماه و سال یکی از عوامل تأثیرگذار در رسیدن به تقوای الهی و شناخت پروردگار است؛ به‌خصوص در ایام پایانی سال، که زمان خوبی برای محاسبه نفس است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: تقوا که در ادبیات دینی به معنای پرهیز از محرمات است، مهمترین عامل تقرب انسان به خداوند محسوب می‌شود، بنابراین توجه به آن و تلاش برای کسب تقوا از وظایف انسان مؤمن است.
وی با بیان اینکه تقوا برای رسیدن به مقامات معنوی، ضروری است، افزود: تا زمانی که انسان تابع هوای نفس خود بوده و وجود او آلوده به گناه باشد، نخواهد توانست به هیچ جایگاه معنوی دست پیدا کند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در اثر تقوا، انسان بهتر درد خود و دوای خود و راهی که باید در زندگی پیش بگیرد را می‌شناسد؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «واتّقوالله و یعلّمکم الله»، از خدا بپرهیزید و خداوند به شما تعلیم می‌دهد (بقره، 282).
وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) نیز در حدیثی می‌فرمایند «بدانید که هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی از فتنه‌ها برای او فراهم می‌کند و برای او نور هدایتی جهت رهایی از تاریکی‌‎ها قرار می‌دهد».
محامی اظهار کرد: از جمله راه‌های رسیدن به تقوا، شناخت نسبت به پروردگار و صفات اوست؛ هر انسان مؤمنی که این صفات را بهتر بشناسد و درک کند، عاشق خداوند خواهد شد.
وی عنوان کرد: محاسبه نفس و بالا و پایین کردن رفتار و حرکات خود در طول روز، ماه و سال یکی از عوامل تاثیرگذار در رسیدن به تقوای الهی و شناخت پروردگار است؛ به‌خصوص در ایام پایانی سال، که زمان خوبی برای محاسبه نفس است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: در آستانه مراسم اعتکاف هستیم و امیدواریم امسال هم این مراسم پرشورتر برگزار شود؛ همچنین سال جدید را پیش رو داریم، که متأسفانه مردم از لحاظ معیشتی در سختی هستند؛ وظیفه ما این است که با تمام توان به هم نوع خود کمک کنیم تا همه بتوانیم سال خوشی را آغاز کنیم.

انتهای پیام

captcha