سامانه ۱۱۲؛ کارآمد در حوادث جاده‌ای
کد خبر: 3798066
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

سامانه ۱۱۲؛ کارآمد در حوادث جاده‌ای

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: همه مسافران شماره ۱۱۲ را به خاطر بسپارند و در هر حادثه‌ای با حفظ خونسردی، حتی بدون سیم کارت میتوانند با این سامانه تماس گیرند.

سامانه ۱۱۲؛ کارآمد در حوادث جاده‌ایبه گزارش ایکنا از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز، شنبه، 25 اسفند در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: کارهای ما در جمعیت هلال احمر به منظور ایجاد یک بستر مناسب و ایمن است، برنامه‌هایی که ما پیش بینی کرده‌ایم شامل: طرح های نوروزی، هماهنگی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی،استقرار پایگاه های ایمنی در بین راه ها، کمپ های سلامت و بهداشت، برگزاری مانورهمکاری جهت اسکان مسافران و مسافران آسیب دیده،است.

وی افزود: طرح ملی خدمات نوروزی در سال ۹۸ شامل :۲۵پست ثابت و ۸ پست سیار ۲۴ فضای دوستدار کودک ،۸خیمه نماز،۹خیمه سلامت که در سراسر استان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: سفر ها اغلب خانوادگی هستند و ما سعی کردیم برای همه افراد امکاناتی را در نظر بگیریم و خستگی سفر را از یاد ببرند.

وی تاکید کرد: یکی از کار های خوب ما در سال جاری پویش بهرفت است که یعنی بهبود رفتار ترافیک که جامعه هدف آن بیشتر رانندگان است.

فلاح اذعان کرد: هزار و ۲۰۰ پست ثابت و سیار با حضور ۱۲ هزار عضو جمعیت در کل کشور در حال خدمت رسانی هستند.

وی درباره طرح نوروزی امداد و نجات  گفت: ۳۱ پایگاه ثابت و موقت داریم که مجموعا ۵۰۰ نفر نجاتگر ، پرستار و پرسنل مشارکت دارند و ۲۰ مرکز پیام در سراسر استان و تیم واکنش سریع در مرکز استان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به دیگر خدمات جمعیت هلال احمر تأکید کرد:علاوه بر امداد و نجات زمینی ، امداد و نجات هوایی در چند نقطه استان مستقر هستند.

انتهای پیام

captcha