شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد
کد خبر: 3798084
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

گروه معارف ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در این استان شیعیان و اهل سنت با نهایت همدلی و وفاق زندگی می‌کنند، گفت: در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد و این نظام با تمسک به آیات نورانی قرآن از اختلافات و تنش‌های مذهبی عبور کرده است.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری و اولین دوره مشترک مسابقات قرآن بین طلاب شیعه و اهل‌ سنت در کرمانشاه، گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم فرصتی برای شکوفایی بیش از پیش استعدادها و معرفی ظرفیت‌های معنوی حوزه‌های علمیه کشور است.
وی افزود: از آنجا که عمل به قرآن کریم رمز وحدت در جهان اسلام است برگزاری مشترک این مسابقات در استان کرمانشاه که هم شیعیان و هم اهل‌ سنت در این استان با نهایت همدلی و وفاق زندگی می‌کنند نشان‌دهنده آن است که در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد و این نظام با تمسک به آیات نورانی قرآن از اختلافات و تنش‌های مذهبی عبور کرده و تحمل آن برای دشمنان اسلام بسیار سنگین است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: پیروزی‌ها صرفاً در سایه تعالیم آسمانی قرآن کریم به دست آمده است.
حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه اظهار کرد: باید مباحث آموزش قرآن کریم به‌ویژه تفسیر و مفاهیم در بطن دروس حوزه‌های علمیه به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و خاستگاه این علوم باید در مدارس علمیه باشد.
وی در پایان با یادآوری برگزاری مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری در استان کرمانشاه گفت: از آنجا که استان کرمانشاه دارای موقوفات قرآنی بسیاری است؛ لذا با پشتیبانی و حمایت از برگزاری مسابقات با توجه به نیات واقفان خیراندیش که کار بسیار ارزشمندی است موجب تأثیرات خوب و معنوی در سطح جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha