کیفی شدن فعالیت‌های قرآنی در گرو تأمین امکانات است
کد خبر: 3798150
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

کیفی شدن فعالیت‌های قرآنی در گرو تأمین امکانات است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: افزایش کیفیت فعالیت‌های قرآنی نیازمند فراهم شدن امکانات و ارائه آموزش‌های تخصصی است.

کیفی شدن فعالیت‌های قرآنی در گرو تأمین امکانات است

یحیی قاسمی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در این زمینه، می‌توان با سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های قرآنی از طریق این نهاد، برای تربیت پژوهشگران و قاریان ممتاز اقدام کرد.
وی بیان کرد: برای رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت فعالیت‌های قرآنی ابتدا باید امکانات لازم فراهم شده و کلاس‌های آموزشی در سطح تخصصی‌تری برگزار شود. اگرچه کلاس‌های تخصصی برگزار می‌شود، ولی تعداد آن‌ها محدود است و باید افزایش یابد تا خروجی بهتر و با کیفیت‌تری به‌دنبال داشته باشد.
مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: وعده‌هایی که مسئولان برای تأمین مالی مؤسسات و بیمه فعالان قرآنی در سال 97 دادند، عملی نشد و بودجه قرآنی هنوز محقق نشده است. مربیان قرآنی به مدت یک سال در کلاس‌ها حاضر شده و تدریس کرده‌اند، ولی ما به دلیل کمبود بودجه، حقوق کامل آن‌ها را پرداخت نکرده‌ایم و مربیان حقوق خود را از ما طلب دارند.
قاسمی گفت: یکی از دستاوردهای سال 97 در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مسابقات در رشته‌های مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن در سه شاخه بوده است که مسابقات این رشته‌ها در سال‌های گذشته برگزار نمی‌شد. از دستاوردهای مهم دیگر، می‌توان به برگزاری آزمون الکترونیکی اشاره کرد که با استقبال داوطلبان روبه‌رو شد. علاوه بر این، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن به خصوص در رشته مفاهیم در سال جاری افزایش یافت، مسابقات با نظم بیشتری برگزار شد و خروجی خوبی به‌دنبال داشت.
انتهای پیام

captcha