اماكن گردشگری فارس؛ مهيای میزبانی مسافران نوروزی/ ساماندهی ورودی حافظیه و سعدیه
کد خبر: 3798168
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

اماكن گردشگری فارس؛ مهيای میزبانی مسافران نوروزی/ ساماندهی ورودی حافظیه و سعدیه

گروه اجتماعی ــ مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به تشریح تمهیدات اندیشیده‌ شده برای ایام نوروز در اماكن گردشگری، تاریخی و مذهبی این استان پرداخت.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح تمهیدات اندیشیده‌ شده برای ایام نوروز در اماكن گردشگری، تاریخی و مذهبی این استان پرداخت و گفت: اماكن مختلفی اعم از حافظیه، سعدیه، مسجد وكیل، مسجد عتیق، تخت جمشید، پاسارگاد و غیره تحت نظر میراث فرهنگی هستند.

فروش الكترونیك بلیت‌ها
وی با بیان اینكه در ایام نوروز تقریباً بلیت تمام مكان‌های گردشگری فارس به‌صورت الكترونیكی به فروش می‌رسد، افزود: همچنین امسال هیچ افزایش قیمتی در بلیت‌ها وجود ندارد.
امیری با تصریح اینكه فروش اینترنتی اماكن گردشگری فارس قبل از ایام نوروز انجام شده است كه اگر كسی بخواهد بازدید كند، از قبل هم به‌صورت اینترنتی بلیت اماكن ما را تهیه كند، گفت: در بحث ساماندهی مكان‌ها نیز اقداماتی از قبیل تهیه فضای سبز و گل‌كاری، نورپردازی، مرمت و ساماندهی در اماكن تحت نظر میراث فرهنگی فارس انجام شده است.

ساماندهی ورودی حافظیه و سعدیه
مدیركل میراث فرهنگی فارس اظهار كرد: ورودی‌های مكان‌های گردشگری در ایام نوروز با توجه به اینكه گیت‌ها الكترونیكی می‌شود، ساماندهی می‌شوند، مخصوصاً ورودی سعدیه و حافظیه مقداری از خیابان عقب‌نشینی كردیم تا مردم راحت‌تر بتوانند از این اماكن بازدید كنند.
وی اظهار كرد: در مجموعه زندیه نیز غرفه‌ای بین ارگ كریم‌خانی، حمام وكیل و موزه پارس ایجاد كردیم كه بلیت كل مجموعه زندیه در این غرفه عرضه می‌شود البته فروش اینترنتی هم هست.

اشاره به روش‌های استفاده شده برای معرفی اماكن به مسافران نوروزی
امیری با بیان اینكه امسال به روش‌های متعددی اماكن خود را در همان مكان‌ها معرفی می‌كنیم، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با همراه اول و ایرانسل داریم تا از طریق كدهایی مردم بتوانند اطلاعات هر مكان را با موبایل خود دریافت كنند؛ افرادی كه بسته‌های اینترنتی دارند و با گوشی وارد اماكن ما می‌شوند با وصل شدن به یك شماره، 2 گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌كنند كه اطلاعات همان مكان است.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با تصریح اینكه برای برخی مكان‌ها نیز بروشورهای جدید چاپ كردیم، گفت: به‌عنوان مثال چاپ بروشور 12 پیشنهاد برای بازدید شامل 12 اثری كه ثبت اثر جهانی شده است، را انجام داده‌ایم و حسن آن هم این است ظرفیت‌های جهانی استان به گردشگران معرفی می‌شود.
انتهای پیام

captcha