مشارکت 2 میلیاردی عیدانه خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد
کد خبر: 3798187
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد:

مشارکت 2 میلیاردی عیدانه خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

گروه جامعه ــ مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت:‌ طی دو ماه گذشته خیران با مراجعه حضوری به ستاد دیه کشور، مبلغ دو میلیارد تومان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کردند.

سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه طی پنج سال اخیر جلب مشارکت‌های مردمی از سوی ستاد دیه دامنه وسیع‌تری یافته و از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه نیز استفاده به عمل آمده است، گفت: در این مدت 500 هزار نفر مبلغی معادل هفت میلیارد تومان را از طریق بسترهای یادشده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور سامانه پرداخت از طریق تلفن همراه به شماره #7777*780* را از جمله روش‌های پرداخت نوین کمک‌های مردمی معرفی کرد.

وی مشارکت خیران را در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیش از سایر روزهای سال دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان سال 97 مبلغی معادل 90 میلیارد تومان از سوی نیکوکاران به این منظور اختصاص پیدا کرد.

جولایی اظهار کرد: طی دو ماه گذشته خیران با مراجعه حضوری به ستاد دیه کشور، مبلغ دو میلیارد تومان را به صورت حضوری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کردند. این مبلغ به غیر از اعطای کمک‌های خیران به مراکز دیه استانی است.

وی به برخی از کمک‌های مردمی که طی روزهای پایان سال به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شکل گرفته است اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان دبیرستان مفید قلهک در اقدامی خداپسندانه، بازارچه خیریه‌ای برگزار کردند و با تمام عواید آن که 20 میلیون و ۴۶۵ هزار تومان بود، چهار نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را آزاد کردند.

جولایی ادامه داد: دختران دبیرستان هیئت امنایی فرزانگان منطقه 18 نیز در بازارچه خیریه‌ای که با هدف فروش دست‌سازهای خود برگزار کرده بودند، مبلغی را برای رهایی یک پدر بدهکار در جرایم غیرعمد فراهم کردند. این برای دومین سال متوالی است که این دبیرستان با دعوت از اولیا و همت معلمان در راستای فرهنگ‌سازی در حمایت از افراد بی‌بضاعت جامعه به برپایی جشن گلریزان اقدام می‌کنند، تلاشی که سال پیش زمینه آزادی یک بدهکار مالی تحت حمایت ستاد دیه را به دنبال داشت.

انتهای پیام

captcha