آرامش بهاری در بقاع متبرکه سبزوار و خوشاب/ ثبت دو وقف جدید
کد خبر: 3798193
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

آرامش بهاری در بقاع متبرکه سبزوار و خوشاب/ ثبت دو وقف جدید

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه در آستانه تحویل سال نو دو وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسید، گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و میلاد اولین امام شیعیان حضرت علی(ع)، برنامه‌های ویژه‌ای در بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه دو وقف جدید در این شهرستان به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال به ثبت رسید، گفت: یکی از اهالی شهرک توحید سبزوار مغازه‌ای به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال را برای عزاداری حضرت زهرا(س) وقف کرد و موقوفه دوم مربوط به ساخت حسینیه در یکی از روستاهای این شهرستان است.
اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه
وی با بیان اینکه مطابق سنوات گذشته طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه این شهرستان در ایام نوروز اجرا می‌شود، اظهار کرد: شش بقعه متبرکه از 28 اسفندماه تا پایان ایام نوروز میزبان این طرح خواهند بود که در سه بقعه متبرکه امامزادگان خسروجرد، امامزاده شعیب(ع) و امامزاده حسن(ع) آزاد منجیر خیمه معرفت برپا می‌شود.
اجرای برنامه‌های ویژه سال تحویل برای زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به اینکه در شش بقعه متبرکه از 11 مبلغ دینی استفاده خواهیم کرد که سه نفر از آنها بومی منطقه هستند، افزود: با توجه به حضور زائران حضرت علی ‌بن ‌موسی الرضا(ع) در بقاع متبرکه، در امامزادگان خسروجرد و آزادمنجیر برنامه‌های ویژه سال تحویل نیز اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: در سال جاری قصد داریم از ظرفیت موقوفات مرتبط نیز استفاده کرده و خدمات در خور شایسته برای رفاه حال زائران در این ایام به نحو مطلوب و شایسته به‌صورت پذیرایی رایگان و برپایی ایستگاه صلواتی ارائه شود.
حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های عمرانی از 28 اسفند تا 14 فروردین‌ماه در بقاع متبرکه بیان کرد: به دلیل تقارن ماه رجب با زمان اجرای طرح آرامش بهاری، برنامه‌های مناسبتی ویژه ولادت حضرت علی(ع) نیز در 29 اسفند اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه شهرستان خوشاب نیز برنامه‌های مناسبتی و اعزام مبلغ خواهیم داشت، افزود: به دلیل قرار گرفتن این بقاع متبرکه در نزدیکی روستاها در این اماکن زیارتی در ایام خاصی از نوروز و در سالروز میلاد حضرت علی(ع) برنامه‌ها اجرا خواهند شد.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha