۷۲ بقعه استان مرکزی؛ مجری «طرح آرامش بهاری»
کد خبر: 3798226
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

۷۲ بقعه استان مرکزی؛ مجری «طرح آرامش بهاری»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۷۲ بقعه استان مرکزی خبر داد.

72 بقعه استان مرکزی؛ مجری «طرح آرامش بهاری»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز، 25 اسفند در نشست خبری تحت عنوان «تشریح برنامه‌های طرح آرامش بهاری» که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف برگزار شد، گفت: این طرح از 28 اسفند آغاز می‌شود و تا 14 فروردین‌ماه سال 98 در بقاع شاخص استان جهت ارائه خدمات به زائران نوروزی و همجوار ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بقاع به 4 دسته ویژه، سطح یک، دو و سه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: 72 بقعه استان مجری طرح آرامش بهاری هستند که در 60 بقعه شاخص برنامه تحویل سال در قالب تلاوت قرآن با حضور قاریان کشوری و استانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله، سخنرانی، مداحی و مولودی‌خوانی، مسابقه معارفی، پخش کلیپ مذهبی، آمادگی برای تحویل سال و قرائت دعای معروف این لحظه، پخش پیام نوروزی رهبری و پذیرایی از زائران انجام می‌شود.
دلاوری اضافه کرد: هیئات امنا و عوامل اجرایی بقاع طرح‌های لازم در خصوص نظافت محیطی، بهسازی و فضاسازی مناسب نوروز و میلاد مولاعلی(ع) را انجام می‌دهند، غباروبی امامزادگان در آستانه اجرای طرح آرامش بهاری، استفاده از ظرفیت‌های بومی، هماهنگی و آماده‌سازی جهت حضور مسافران و گردشگران، استفاده از 400 خادم افتخاری در تمامی امور خدماتی، اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، رنگ‌آمیزی و مرمت از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای هرچه‌ بهتر اجرایی کردن طرح یاد شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به مرکزیت مکانی در محور مواصلاتی 17 استان قرار دارد، اضافه کرد: جهت استراحت زائران و مسافران عبوری شبستان‌هایی تهیه و در اختیار مسافران قرار داده می‌شود، همچنین برای بقاعی که مکانی برای استراحت زائران ندارند در محوطه کمپ‌هایی موقت در نظر گرفته شده است.
وی از برپایی خیمه‌های معرفت در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات مذهبی مردم در زمینه‌های مختلف خبر داد و افزود: استقرار غرفه‌های صنایع دستی، سلامت و بهداشت، مشاوره، کودک و نوجوان از جمله ظرفیت‌هایی است که مسافران نوروزی می‌توانند از آنان بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام دلاوری با اشاره به اینکه 30 مبلغ اعزامی و 30 مبلغ بومی در بقاع متبرکه حضور دارند، اظهار کرد: در 38 بقعه سخنرانی مذهبی، 46 بقعه خیمه معرفت، 35 بقعه ایستگاه صلواتی، 46 دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، اجتماعی، فرهنگی قرآنی انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان اجرای طرح دست‌های مهربانی را از دیگر طرح‌های اجرایی برشمرد و اضافه کرد: برای 700 خانواده نیازمند و بی‌بضاعت هدیه‌ای به ارزش 300 ملیون تومان در نظر گرفته شده است، 350 سبد کالا به ارزش هر سبد کالا 200 هزار تومان ویژه سادات شازند نیز از محل موقوفات اعطا می‌شود.
انتهای پیام

captcha