ترویج اخلاق اسلامی؛ نیاز اصلی جامعه
کد خبر: 3798253
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

ترویج اخلاق اسلامی؛ نیاز اصلی جامعه

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان سمنان یکی از رسالت‌های ائمه جمعه و جماعات ترویج اخلاق اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز به شدت نیازمند ترویج اخلاق است.

مهمترین رسالت‌ ائمه جمعه و جماعات؛ ترویج اخلاق اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز، 25 اسفند در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان در استانداری با بیان اینکه جامعه ما امروز شدیداً نیازمند ترویج اخلاق است، اظهار کرد:  انسان مؤمن همیشه نیازمند و محتاج به سه کلمه است؛ اول توفیق الهی که خداوند به همه کس عطا نمی‌کند، دوم واعظ من نفسه به معنای آنکه مؤمن دائم خود را موعظه کند و سوم نصیحت‌پذیری که یک اصل مهم محسوب می‌شود که در این راستا باید توجه داشت تا روحانیان خودشان با رفتارشان الگو و هادی جامعه اسلامی باشند.

وی تشکیل گردهمایی ائمه جمعه به میزبانی استانداری را نشان‌دهنده همراهی ائمه جمعه با مجموعه‌ دولت در سطح استان دانست و گفت: این نشان‌دهنده همدلی و همفکری بین مسئولان استان است.

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام جمعه سرخه نیزبا بیان اینکه انتشار اخباری همچون تخلفات برخی مدیران، زیبنده استان اخلاق‌مدار سمنان نیست و باید در انتصاب مدیران دقت نظر بیشتری شود متذکر شد: اگر هر مسئولی در چارچوب وظایف خود عمل کند بی‌تردید شاهد رفع مشکلات مردم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی‌پور، امام جمعه میامی در ادامه در خصوص مصلاهای نیمه تمام استان سمنان گفت: پیشنهاد می‌شود استاندار سمنان با تشکیل یک‌ تیم نظارتی نسبت به تکمیل پروژه‌های مصلاهای استان اقدام کند.

‌به گفته وی؛ عظمت و قدرت ملت ایران در تمام دنیا مشهود است اما  مشکلاتی در جامعه وجود دارد که با تمام این مشکلات امروز ایران اسلامی در اوج افتخار و عزت ایستاده است‌.

انتهای پیام

captcha