خانواده شاهد و ایثارگر گیلان ۳۲۰۰ فعال قرآنی دارد
کد خبر: 3798274
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

خانواده شاهد و ایثارگر گیلان ۳۲۰۰ فعال قرآنی دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه تعداد فعالان قرآنی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۹۵ به سه هزار و ۲۰۰ فعال رسیده، متذکر شد: امسال رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر را به‌دست آوردیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 25 اسفندماه در نشست صمیمی خادمان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، با اشاره به رسالت خطیر بنیاد شهید، اظهار کرد: بنیاد شهید در 22 اسفندماه سال 58 و به دنبال فرمان حکیمانه امام راحل تاسیس شد.

وی با اشاره به درایت و دوراندیشی معمار کبیر انقلاب در تاسیس بنیاد شهید و تاکید ایشان نسبت به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: بنیاد شهید زمانی شکل گرفت که هنوز دفاع مقدس نداشتیم و کسی فراز و نشیب‌های مسیر انقلاب را پیش‌بینی نکرده بود، اما امروز اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگری برای ما روشن شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ضمن قدردانی از آیت‌الله فلاحتی در اهتمام ایشان نسبت به دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: همه ایام متعلق به شهداست، اما 22 اسفندماه فرصت خوبی است تا نسبت به عملکرد خودمان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازنگری داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال برنامه‌های ما از 15 اسفندماه آغاز شد و تا 24 اسفندماه با برپایی میز خدمت در نماز جمعه به اتمام رسید، تصریح کرد: امسال روز بزرگداشت شهدا از ویژگی خاصی برخوردار بود،‌ زیرا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و طلیعه دهه پنجم آن قرار داریم؛ لذا فعالیت‌ها و برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا با محوریت شعار «افتخار به گذشته؛‌ امید به آینده» برگزار شدند.

وی برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی و ادبی «نامه‌ای به یک شهید» و تجلیل از برگزیدگان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی را از جمله این برنامه‌ها دانست که مخاطبان اصلی آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و عنوان کرد: بنیاد شهید توجه ویژه‌ای به نشاط و ارتقای سلامت جسمی و روحی ایثارگران دارد؛ لذا همزمان با هفته بزرگداشت شهدا میزبان یازدهمین دوره مسابقات کشوری بسکتبال با ویلچر بودیم. همچنین لیگ استانی والیبال نشسته جانبازان و معلولان را با حضور 10 شهرستان در بندرانزلی برگزار کردیم.

پاکاری با بیان اینکه تعداد فعالان قرآنی از حدود یک‌هزار و 700 نفر در سال 95 به سه هزار و 200 فعال رسیده، متذکر شد: امسال رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر را به دست آوردیم.

وی از برگزاری همایش تجلیل از خبرنگاران و گزارشگران گیلانی دوران دفاع مقدس و رونمایی از چندین عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی خبر داد و بیان کرد: رویکرد بنیاد شهید بر فراگیری برنامه‌ها و جلب مشارکت ایثارگران است، زیرا تشکل‌های ایثارگری دارای ظرفیت خوبی بوده و ایثارگران در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی و اجرایی منشأ اثر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: امروزه بنیاد شهید همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در تکریم جامعه ایثارگران اقدام به ارائه 20 خدمت الکترونیکی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرده است و استان گیلان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 288 گلزار شهدا در گیلان از ساماندهی بالغ بر 99 درصد گلزارهای شهدای استان خبر داد و تأکید کرد: با همکاری فرمانداران تا سال آینده صد درصد گلزارهای استان ساماندهی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به رشد فرزندان و افزایش میانگین سنی ایثارگران و والدین و خانواده‌های شهدا، گفت: رسیدگی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران شتاب بیشتری گرفته، اما بنیاد شهید به تنهایی قادر نیست تنوع و تعدد نیازهای جامعه هدف خود را رفع کند؛ لذا نیازمند عزم و اراده عمومی هستیم.

پاکاری سال 1400 را مصادف با یکصدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی دانست و یادآور شد: استان گیلان اولین شهید انقلاب، اولین شهید نماینده ولی فقیه و اولین شهید استاندار و هشت هزار شهید دفاع مقدس تقدیم نظام کرده است؛ لذا باید نسبت به بزرگداشت این اسوه‌ها اهتمام داشته باشیم. در این راستا درصدد برگزاری کنگره ملی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در استان گیلان هستیم.

وی همچنین از نصب 700 تابلو و یادمان شهدا در ورودی‌های شهرها و روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان این یادمان‌ها نیازمند ترمیم هستند. بی‌تردید این اقدام در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارای اثرگذاری فراوان بر گردشگران خواهد بود.

انتهای پیام

captcha